Afgesloten hoofdstuk

Ziezo, om 5u heb ik mijn laatste werknacht bij m’n werkgever afgesloten.

Het is met gemengde gevoelens dat ik mijn werkmakkers achterlaat. Het management heeft mij het leven daar zuur gemaakt, maar ik besef dat ik me gesteund voel door de “gewone” werkmensen die ik altijd met respect heb behandeld. Ik heb er meer dan 10 jaar met plezier en inzet gewerkt, maar sinds de reorganisatie begin 2011 ergerde ik me mateloos aan de nieuwe organisatie, die er eigenlijk geen was. Het kwaliteitsbesef dat ik had voor mijn job was niet meer van tel, enkel de cijfertjes moesten aan het eind van de maand positief zijn. Of er nu goeie of slechte producten gemaakt werden maakte niet uit. En daar kon ik helemaal niet mee leven.
Ook het respect voor de mensen is helemaal verdwenen, en daarom koos ik ervoor om op zoek te gaan naar een andere werkgever.

Zoals al eerder geschreven hier, had ik 4 aanbiedingen waaruit ik een keuze kon maken. Eentje ervan heb ik laten schieten omdat de afstand naar het bedrijf beduidend hoger was dan bij de andere, en dat ook het loon daar het laagst was. Een tweede bedrijf heb ik geschrapt omdat ik te weinig vertrouwen had in de toekomst. Het ging nl. om een bedrijf in de textielsector, waar onlangs nog in een gelijkaardig bedrijf banen werden geschrapt. Er bleven dus nog 2 keuzes over, en daar heb ik het wel moeilijk in gehad. Het ene bedrijf betrof een aanbieding in de nachtploeg (opnieuw), het andere bedrijf (waar ook onze schoonzoon werkt) in dagploeg. Vrijdag heb ik de knoop doorgehakt, en gekozen voor dit laatste. De job zelf is een verantwoordelijke job, in een nog op te starten afdeling. Waar ik dus van in het begin ga betrokken worden. En aansluit bij mijn ervaring. Voordeel van de dagploeg is dat ik opnieuw een normaal levensritme heb, en ’s avonds thuis ben.

Ik hoop dat mijn keuze binnen enkele maanden de juiste blijkt te zijn!

Groetjes,

Billy

30 thoughts on “Afgesloten hoofdstuk

  1. Succes met je nieuwe baan. We zullen het hier wel lezen zeker hoe het je daar gaat bevallen. Het heeft altijd wel iets spannends, zo van job veranderen. Nieuw werk, nieuwe mensen, nieuwe omgeving.

  2. Da’s een hele verandering voor je, Billy, van nachten naar dagen gaan. Zal ook aanpassen zijn voor je huisgenoten. Enneuh, slechte keuzes bestaan niet!

  3. Het zal in het begin nog niet gemakkelijk zijn, maar in ieder geval heb je een stap in de goede richting gezet. Ik hoop dat het je gaat bevallen en dat je ook plezier zal beleven aan je nieuwe werk. En ja, dat normale levensritme zal best ff wennen zijn, ook voor vrouwlief 😉

  4. Proficiat! Ik denk dat je geluk hebt om te kunnen beginnen in een nieuw op te starten afdeling, lijkt me beter dan in een bestaande. veel succes en vooral veel werkplezier!

  5. Het klinkt wel goed om in een bedrijf te beginnen waar heel de afdeling nog opgestart moet worden. Ik hoop van harte dat het de juiste werkplek voor je zal zijn, maar omdat je zoveel ervaring in die sector hebt, kan het toch eigenlijk niet missen?
    Veel suc6 met je nieuwe baan!!

  6. ik duim voor jou, billy, dat je hier weldra vol euforie over je nieuwe job komt vertellen! 😀

    eigenlijk weet ik haast zeker dat dat gaat gebeuren en dan ga je dat wrange gevoel van je vorige job ook heel gauw kwijt zijn! 😉

    ik wens je super veel succes toe, billy!!

  7. Je hebt er genoeg bij nagedacht, natuurlijk is dit de juiste keuze….(je weet wat ik over nachtpost denk) Maar ik wens je heel veel geluk en goeie moed voor je nieuwe baan!

  8. Van harte gefeliciteerd Billy met je nieuwe job. Dat je daar in gelukkiger mag voelen dan in de huidige. Dat je naar een dagbaan gaat kan ik me ook wel voorstellen. Een nachtjob sloopt uiteindelijk je lichaam. Nogmaals felicidades.
    Groetjes
    Mara

  9. Wat een luxe positie… kunnen kiezen uit 4 aanbiedingen. Ik hoop dat de nieuwe baan je goed zal bevallen. Het lijkt me erg prettig om vanaf het begin je ergens bij te kunnen betrekken. Ik verwacht dat je snel aan het nieuwe ritme bent gewend. Zo kun je ’s avonds nog eens een blokje om op de fiets 😉

  10. Alvast heel veel geluk met je nieuwe baan. Ik kan me zo goed voorstellen dat je met je oude job bent gestopt. Het is de eer aan jezelf houden en hoe! De keuze zal niet makkelijk zijn geweest zoals je al schrijft. Maar het is overdag en dat is voor jezelf ook gezonder. Wellicht zit je nu op een veel betere plek. 🙂

  11. Ik kom even informeren hoe het bevalt in je nieuwe job?
    De Tour de France is begonnen en dat betekent voor mij
    Happy Summer Feelings. Heb jij dat gevoel ook? Dit jaar
    is er wel erg veel sport, voetbal, tennis, wielrennen en tot
    slot de Olympische Spelen. Ik heb gisteren met Albert in
    een café op het terras gekeken naar Spanje – Italië met
    om ons heen alleen maar Spanjaarden. Dat was super.
    Een fotoverslag staat op onze website.
    Groetjes
    Mara

dit vind jij er van...

