Kanker…

Bij de kleindochter van de broer en schoonzus van onze beste vrienden werd enkele maanden geleden kanker vastgesteld. Het bleek een bijzonder aggressieve vorm te zijn, maar toch hadden de dokter na enkele chemokuren hoop op herstel. Tot ze vorige week vaststelden dat de tumor opnieuw haar lever had aangetast, en er niks meer voor haar kon gedaan worden.

Maandagavond is ze overleden.
16 jaar oud, ze had nog de hele toekomst voor zich, maar het heeft niet mogen zijn… 😦

Kanker, wat een kutziekte!

 

36 gedachtes over “Kanker…

  1. vreselijk…
    net hetzelfde als mijn vriend, de lever
    maar het is nog eens zoveel schrijnender als het om zo’n jonge mens gaat,
    een mens die nog moet beginnen aan het leven als het ware…

    daar zijn echt geen woorden voor 😦

  2. Dit grijpt me enorm aan..; zeker nu bij een van mijn beste vriendinnen hetzelfde gebeurt.
    Kanker is echt vreselijk. Veel sterkte aan jou en alle betrokkenen.

  3. Vreselijk, ik heb het ijskoud nu. Zo jong, haar leven moest nog beginnen, niets erger dan een kind verliezen. Een waar drama voor de ouders en grootouders. Ik wens die mensen en iedereen die nauw betrokken waren met het meisje heel veel sterkte toe.

  4. Krijg er een brok van in mijn keel!
    Om je zó vreselijk kwaad om te maken, zo jong, maar goed daar schiet je niets mee op. Zodra die rommel op je lever komt is het jammerlijk genoeg nog zeldzaam dat je het overleeft. Al vecht je je een slag in de rondte en houd je van het leven is het moeilijk overwinnen.
    Heel veel sterkte voor jou en haar familie,
    Carpé Diëm!

  5. Ik kreeg al de rillingen bij de titel… Het is een vreselijke ziekte! Een bekende van mij heeft nu ook een vorm ervan, de vader van m’n lieve vriendinnetje en toen ik nog jong was is mijn opa er aan overleden…. Het is gewoon k*t, andere woorden zijn er niet voor. Ik wens jullie heel veel sterkte!

  6. Wat een enorm verlies voor in de eerste plaats haar ouders en misschien broers of zussen. Hier kun je geen woorden voor bedenken. Veel sterkte voor ieder.
    Groetjes.

  7. Vreselijk nieuws!! Veel sterkte voor haar vrienden en familie! Zoiets is altijd een pijnlijke confrontatie met de kwetsbaarheid van het leven, ook al is iemand jong, dat betekent niet dat er persé nog een heel leven te leven is..

  8. ik typ enkele zinnen ..
    en even snel zijn ze ook weer gewist ..

    ik vind nl niet de juiste woorden om jullie te troosten ..
    om uitdrukking te geven aan mijn gevoelens ..

    ik kan jullie enkel heel veel sterkte toewensen in dit immense verdriet!!

  9. AAN IEDEREEN
    bedankt voor de reacties, sterktewensen,…enz.
    Mag ik toch nog meegeven dat het meisje géén familie is van ons, maar dat ik het wel enorm aangrijpend vind voor de betrokken ouders en grootouders.

  10. Of zo’n persoon dicht bij je staat of niet, het blijft vreselijk om machteloos toe te kijken terwijl zo’n jong kind overlijdt. 16 jaar, hoe is het mogelijk … sterkte voor de ouders en voor de broer en schoonzus van jullie beste vrienden, ook voor jou Billy. Zo k*t dit …

dit vind jij er van...

