Arcade Fire – We used to wait

Enkele weken geleden was er op mijn favoriete radiozender de Album 100. Een lijst met de 100 beste albums, samengesteld door de luisteraars. Een hele aangename verrassing vond ik dat Arcade Fire met hun album “The Suburbs” in de top 10 van die lijst verscheen. Overigens heel terecht vind ik. Al is het voor een relatief recente (Canadese) band toch wel een hele prestatie om zo hoog te eindigen met een album dat pas in augustus 2010 verscheen.

De single “We used to wait” werd gepromoot via een prachtig in elkaar gestoken video, waarbij je door het ingeven van je adres of de plaats waar je opgroeide, beelden in te zien krijgt van die plaats. Dit kan je hier bekijken: http://thewildernessdowntown.com.

Dit is de YouTube-versie:

Muzikale groetjes,

Billy

β™₯

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

23 gedachtes over “Arcade Fire – We used to wait

  1. Leuke song en bruisende link! Filmpke stopte net voor het stuk waar ik gewoond heb als kind. Dat heb je met een lange straat hΓ©. πŸ™‚

  2. Ik heb een cd van Arcade Fire in de kast staan. Kink FM draaide deze band vaak toeen zij nog mochten uitzenden.
    Het is muziek die iets met je doet. Apart en zeker de moeite van het luisteren waard, hoewel ik de cd niet vaak draai.

  3. Ik dacht even dat we Abba met β€˜Money, Money, Money’ te horen zouden krijgen whahaha! Maar dit is toch degelijk wel iets anders, bijzonder. Toch zou ik het vaker moetenbe luisteren om te kunnen waarderen. Maar zeker niet verkeerd, Billy πŸ˜€

  4. Lekker nummer Billy en de geluidskwaliteit is ook prima. Heb het meteen via YouTube gedownload op 720 pixels breed en kan hem nu fijn afdraaien op mijn iPad. Ik wens je een fijne zondag. Hopelijk droog genoeg voor jou om de racefiets te pakken.
    Groetjes
    Mara

  5. dag Billy, al een tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben, en ik ben nog altijd er niet toegekomen om een nieuwe blog te starten, denk dat het er niet meer van zal komen, het staat nu allemaal op FB. Ik heb ondertussen wat logjes gelezen en hopelijk vind je een gepaste job. Hopelijk geraakt vrouwlief af van de rugpijn. Met pijn zitten is niet leuk. Ik heb het druk gehad op school, en ben vandaag eens een dagje vrij,denk ik toch, want ieder moment kunnen ze me weer opbellen. Ik wens je een heel fijne week toe
    groetjes christine

dit vind jij er van...

