Pech

Gisteren had ik gelukkig weer eens tijd voor mezelf, en het weer was erg uitnodigend voor een mooi fietstochtje.  Dus niet getwijfeld, en na mijn ontbijt ’s middags, snel m’n fietsuitrusting aangetrokken en de racefiets op. Ik was van plan om richting Kwaremont, en het achterliggende Pays des Collines te bedwingen, want de klimtoertocht Tilff-Bastogne-Tilff die ik volgende week wil rijden met m’n schoonzoon nadert met rasse schreden. En ik kan beslist nog wat training gebruiken…
Ik was echter amper 10 km ver, toen tijdens het schakelen mijn fietsketting hopeloos in de knoei raakte. Op geen enkele manier kreeg ik die nog op de juiste plaats, en er zat dan ook niks anders op dan vrouwlief op te bellen om me te komen halen. Met mijn handen vol (vuil) vet voorzichtig mijn gsm uit m’n achterzak gehaald en gebeld. Na een kwartier wachten daagde zij op, en kon ik de fiets in de koffer laden en met het gezicht op onweer richting thuis en douche…

Vrouwlief  leverde mijn racefiets vanmorgen af bij de fietsenmaker, en intussen kon ik die volledig in orde gesteld weer ophalen.
Uitkijken naar de volgende kans…

Groetjes!

Billy

24 gedachtes over “Pech

  1. Dat is altijd vervelend, maar nu geniet je des te meer als het als een trein gaat. Je ervaart de goede dingen meestal pas als je ook het vevelende kent.
    Groetjes.

  2. Fijn dat je vrouw thuis was en je kwam halen. Maar balen is het wel als je zin hebt in een lekker fietstochtje. Gelukkig is je fiets weer gemaakt, is het heerlijk zonnig weer dus je zult wel weer de nodige kilometers in je benen hebben dit weekend.

    groet, Inge

  3. Zo, dat is pech hebben… maar gelukkig… er komen meer mooie dagen. Hier op Texel regent het terwijl de rest van Nederland lekker in de zon ligt te baden. Gelukkig hadden we gisteren wel een zomerse dag, we hebben vanaf het strand gevist.

  4. Nou moe? Heb jij weer, wat een pech. Geluk bij een ongeluk dat vrouwlief zo snel ter plaatse kon zijn. Maar ik geloof meteen dat de terugreis niet gezellig verlopen is 😉

  5. Ook eens gehad. Gewoon niets meer mee te beginnen. ALs je gras in d ebuurt hebt, kun je daar het vet redelijk mee van je handen krijgen! Mocht het ooit nog eens gebeuren, dan weet je dat alvast. 😉

dit vind jij er van...

