Knoop ontward

Nu het probleem met mijn moeder opgelost is (ze stelt het erg goed in haar nieuwe stekje!), werd het tijd om de frustraties op mijn werk aan te pakken.

Vorige week maandag had ik een gesprek met de personeelsdirecteur, waarbij ik hem uitlegde dat ik mij niet goed in mijn vel meer voel. En sinds die fameuze reorganisatie me ook te weinig geapprecieerd voel.
Gisteren kreeg ik dan van hem een ontslagregeling voorgesteld, die ik aanvaard heb. Het komt erop neer dat ik vanaf volgende maandag nog 6 weken effectief werk, en dan de resterende weken (11 weken) niet meer hoef te werken maar wel uitbetaald word. Ik kan ook op kosten van het bedrijf outplacement ondersteuning krijgen.

Intussen heb ik me al een tijd geleden op enkele selectiebureaus ingeschreven, en sindsdien staat m’n telefoon niet meer stil. Ik word uitgenodigd op gesprek, en ze vragen me uit om meer gegevens te verkrijgen om mij te helpen aan een andere job.
Niet dat ik van plan ben om me om het even waar en om het even welke voorwaarden zo maar in een andere job te storten hoor…
Morgen heb ik een afspraak in een bedrijf dat niet eens ver af ligt van mijn huidige werkplaats, en volgende week dinsdag in een ander bedrijf.

Ik ben dus druk bezig, en daarbij ontbreekt me soms de tijd om logland te volgen… maar dat begrijpen jullie vast wel… 😉

Groetjes!

Billy

36 gedachtes over “Knoop ontward

  1. ik denk dat jij een hele goeie beslissing genomen hebt, billy!

    wat zeg ik?

    ik weet het zéker! 😉

    als je alle dagen tegen je zin moet gaan werken kun je inderdaad beter de knoop doorhakken!

    ik wens je heel veel succes in je zoektocht naar ander (lees, beter) werk!

    toi-toi! 😀

  2. Ergens vind ik dit wel goed nieuws Billy! Kan je eindelijk op zoek naar iets wat je meer ligt. Kan je enkel gelukkiger van worden 🙂

  3. O wat een heftige veranderingen allemaal. Succes met het vinden van een nieuwe baan. Ik hoop dat je een baan vindt waar je echt je ding in kwijt kan en waar je gelukkig van wordt.

  4. Dat is een gewaagde beslissing van je Billy, het moet je daar heel erg tegengestoken hebben om dat te doen. Ik vind het bijzonder moedig en ik hoop dat je een hele toffe job vind waar je met plezier naartoe zal gaan. Succes!!

  5. Wat een luxe om dat zo te kunnen, hier hoor ik alleen maar verhalen dat het zo moeilijk is om ander werk te krijgen. Suk6 en groetjes .

  6. Goed dat je de knoop hebt doorgehakt en fijn dat je de tijd hebt gekregen om je grondig te oriënteren. Ik denk dat het alleen maar beter kan worden. Je was al een tijd niet meer happy met je baan. Succes Billy!

  7. ja leuk ik zit hier ook te luisteren, ik kom juist naar binnen van het zonnetje:
    7 PINK FLOYD – Dark Side Of The Moon (4)
    8 BEATLES – Sgt Pepper’s Lonely Heart Club Band (8)
    9 ARCADE FIRE – The Suburbs (23)
    (verder staat niet op internet 😉

  8. Ik hoop echt dat ge iets leuk gaat vinden! Goed dat je iets hebt ondernomen, want je niet goed voelen op je werk kan echt zo nefast zijn voor het humeur. Ik vind werk toch best wel belangrijk, je zit er ten slote bijna elke dag.

    En op jouw leeftijd is het niet zo vanzelfsprekend meer om gemakkelijk van werk te veranderen, dus das al een extra drempel. Ik hoop hier binnenkort goed nieuws te vinden 😀

  9. Het was vast niet makkelijk om dit gesprek aan te gaan maar doorgaan op de manier zoals het nu ging was ook geen optie. Ik duim voor je dat je snel een andere baan zult hebben want dat verdien je!!!

  10. Als voormalig P&O’er wens ik je heel veel sterkte en succes bij het vinden van een nieuwe baan waarvan jij denkt dat die je de satisfactie kan en mag geven voor de komende jaren. In deze crisis-tijd hebben helaas de werkgevers het weer voor het zeggen. Met jouw doorzettingsvermogen moet het zeker lukken. Wij duimen voor je.
    Saludos de
    Albert

dit vind jij er van...

