Radiohead – No surprises

Ik had Radiohead al in 2008 eens op m’n blog, en dat is naar mijn gevoel al veel te lang geleden.
Want deze alternatieve rockgroep vind ik toch wel één van de allergrootste groepen van de jaren 90, die ook andere groepen heeft beïnvloed zoals Coldplay, Muse en Keane.
De mannen van Radiohead hebben het hun fans beslist niet makkelijk gemaakt, want na hun overweldigend succesalbum “Ok Computer”, sloegen zij volledig het roer om en brachten toen vooral elektronische muziek.  Rockfans bleven op hun honger zitten, en ook op mijn favoriete radiozender werd het wat stilletjes rond hen. Gelukkig brachten zij in 2006 “In rainbows” uit, wat de groep een nieuw elan bezorgde.

Dit nummer, “No surprises”, komt uit “Ok Computer” en gaat over een man die wat in de knoop ligt met zichzelf, en daardoor ook problemen heeft met zijn vriendin. De officiële video toont zanger Thom Yorke in close-up met een astronautenhelm op het hoofd, die langzamerhand met water gevuld wordt. De video werd versneld opgenomen en dan in slow-motion afgespeeld, voor de veiligheid van Thom Yorke…

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

18 gedachtes over “Radiohead – No surprises

  1. Radiohead heb ik leren kennen via Lance Armstrong. Niet van hem persoonlijk natuurlijk 🙂 maar omdat ik gelezen heb dat hij dat in de Tour altijd keihard in de bus draaide, werd ik nieuwsgierig. Daar heb ik geen spijt van!

  2. OK Computer was echt het beste album van deze mannen. Een alternatieve rock groep is het allang niet meer. Ik ben ze wel trouw gebleven, want de muziek is wel enorm apart gebleven, en daar hou ik wel van.

  3. mooi nummer.kende ik niet (bloos)

    ik wens je een fijn weekend.

    ik moest je op de hoogte houden i.v.m. B.de Groot. De ticket-verkoop is gisteren gestart. Volgend jaar mei komt hij naar Antwerpen.

dit vind jij er van...

