Het is me toch wat…

Om maar te zeggen dat m’n moeder helemaal geen gewone vrouw is: na 2 dagen ziekenhuis was ze al weer strijdvaardig bezig. “Ik ga naar huis hoor!”. De verpleegsters hebben al veel meegemaakt, maar uit de mond van een 90-jarige kranige dame hadden ze dit nog niet vaak gehoord.

Toch hebben we haar maar wat gesust, dat ze maar beter eerst op krachten komt en de dokters wat onderzoeken laat doen. Intussen hebben we de tijd om haar thuiskomst wat voor te bereiden. Regelingen treffen om ontslagzorg te organiseren. Al zal het ook niet van een leien dakje lopen om haar te overtuigen om haar werk uit handen te laten nemen.

Wat mijn werk betreft heb ik toch maar een depri week achter de rug. Ik kan me absoluut niet meer vinden in al die beslissingen. Ik voel me gewoon gedumpt.

Maar kijk, alsof het lot met mij is…kreeg ik gisteren in de namiddag telefoon van de personeelsdirecteur. Er is een grote panne aan de koelwaterinstallatie, die ervoor zorgt dat de productie moest stilgelegd worden. Ik moest dus gisteravond niet gaan werken, en ook volgende maandag en dinsdag niet. Wat oorspronkelijk (en erg tegen mijn zin) wÊl gepland was. Nog zo’n maatregel die me ferm tegen de borst stootte, dat we vanaf dit jaar moeten werken op wettelijke feestdagen die niet onmiddellijk bij het weekend aansluiten (zoals 1 Mei, Hemelvaartsdag (17 mei) en OLV-Hemelvaart (15 augustus)). Waar ik zelfs twijfels heb over de wettelijkheid van dit besluit.
Maar de klip 1 Mei is dus in elk geval al omzeild… Hierdoor kan ik dus genieten van een extra lang weekend, waar ik helemaal niet rouwig om ben… 😉

Groetjes!

Billy

â™Ĩ

26 gedachtes over “Het is me toch wat…

  1. dit weekend ga ik ook weer werken, maar dan ben ik 12 dagen thuis, ik ben het gewend op feestdagen te werken en ben dan veel door de week thuis….ik ben het gewend, en wat je moeder betreft, daar ken ik alles van, ik heb er ook zo eentje….

  2. dag Bily
    mijn ex werkte juist in de weekends,en moest op feestdagen en brugdagen ook extra gaan werken. en met zo’n weer is het ook geen leuk verlengd weekend zeg.
    En ja, mijn tante is even oud als uw ma, en aan zo’n mensen hoef je niet veel te zeggen.
    Nog een heel fijn weekend verder
    groetjes christine, die nog altijd zonder log zit

  3. Dat bewijst toch dat ze weer een heel stuk opgeknapt is en dat is goed nieuws, de bezuinigingen werken bij jullie dus ook flink door.
    Groetjes.

  4. Leuk te horen dat je moeder weer de oude is. Ik moest vroeger ook bijna elke feestdag werken en “de brug maken” stond niet in mijn woordenboek. Voordeel is dat je die dagen dan wel vrij kan kiezen. Ik doe nu al de bruggen en heb alle feestdagen vrij, maar ik heb dan weer minder vrije verlofdagen. Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen, maar hangt natuurlijk ook af van je gezinssituatie. Geniet van je lang weekend ! Greetz. Christine.

  5. Wat een gedoe allemaal. Werken op wettelijke feestdagen mag, maar dan moet je denk ik aan 300% worden uitbetaald. Waar ik werkte kregen we wettelijke feestdagen 200% uitbetaald + 1 dag extra betaald verlof.

  6. Uw ma is terug aan de beterhand zo te lezen 🙂 Is maar best.
    Niets lastigers dan tegen uw zin gaan werken, hopelijk keert het tij daar een beetje zodat het voor u weer iets plezanter wordt. Geniet in ieder geval van uw superlang weekend (natuurlijk ga jij dat doen 🙂 )

  7. En zo moesten eigenlijk alle bejaarde dames en heren zijn. Hoppa! Gaan met die banaan! Niks niet bij de pakken neerzitten 😉 Maar ze moet natuurlijk wel pas op de plaats nemen, ze is daar natuurlijk niet voor niets.
    Voor wat betreft je werk: een geluk bij een ongeluk dat lange weekend. Maar ja, daar los je de toekomstige problemen niet mee op … sterkte in de strijd!

  8. wettelijke feestdagen, zijn wettelijke feestdagen!
    of ze nu tegen een weekend aanleunen of niet, het blijven betaalde dagen!
    maar het kan natuurlijk altijd zijn dat die dagen verplaatst worden naar bv de week tss kerst en nieuwjaar??

    ik vind het geweldig dat je mams zo strijdvaardig is, billy! 😆
    dat is een bewijs dat ze zich goed voelt en het leven weer aan kan!
    hier kan je alleen maar blij om zijn, ook al gaat ze waarschijnlijk niet alles goedkeuren wat jullie aan’t bekokstoven zijn voor haar! 😉

    veel plezier, met dit lange weekend, billy!!

  9. Je moeder heeft er nog zin in Billy, en dat is goed! Laat haar maar lekker in haar eigen omgeving leven zo lang als het kan. Met zorg aan huis en dergelijke kunnen mensen veel langer en gelukkiger zichzelf blijven.

    Je werk moet je maar zien als een noodzakelijk kwaad. Je kunt het niet opgeven, want wat moet je dan. Uitkijken naar ander werk in de tussen tijd!

  10. Toffe moeder heb jij! Zo wil ik ook wel zo oud worden dan 🙂
    Wat die feestdagen betreft: ik moest daar als hotelreceptioniste ook dikwijls op werken, maar ofwel moet de werkgever je extra betalen (150 of 200% ben niet zeker) ofwel moet je de mogelijkheid krijgen om die dagen op een later tijdstip op te nemen als vrije dagen.
    Geniet van je onverwachte verlengde weekend!!!

  11. Wat een krasse oude dame, die moeder van jou! Ik hoop dat ze minstens 100 jaar wordt.
    Prettig, je onverwachte lange weekend. Zou er dan toch een beetje gerechtigheid zijn?? Geniet er in elk geval van.

  12. Thuis is ze best als ze die thuiszorg toestaat, anders wordt het moeilijk.
    Werken op een feestdag moet gecompenseerd worden door extra loon en/of een extra vrije dag !
    Geniet van je lang weekend !

  13. Wou dat mijn moeder wat van het positieve van de jouwe had. Ze is zoveel jonger maar bijna altijd negatief over alles. Gelukkig heb ik de aard van mijn vader. 🙂 Geniet verder van je lang weekend en zet de beslommeringen over je werk zo maar even uit je hoofd.

  14. Een krasse tante is die moeder van jou. Veerkrachtig ook. Ik hoop dat jij ook weer wat beter in je vel gaat zitten want dit klinkt allemaal niet leuk qua arbeidsomstandigheden. Zit je niet bij een vakbond ofzo waar je informatie kunt inwinnen?

    Inge

dit vind jij er van...

