Na zonneschijn komt regen…

Na de mooie dagen die ik vorige week en in het weekend beleefde, kwamen er gisteren dompers op de vreugde…

Ik kreeg toen nl. telefoon van mijn broer, dat onze moeder werd opgenomen in het ziekenhuis. Ze is al enkele weken achteruit aan het gaan, en dat had ik natuurlijk ook gemerkt. Ze voelt overal pijn, aan de heup, aan de schouder. Heeft last van chronische diarree door bestralingen die ze jaren geleden kreeg. De huisdokter doet wat hij kan, maar voor een vrouw van bijna 91 jaar, is het geen optie om nog ingrijpende operaties uit te voeren. De oorzaak van alles is ook verregaande artrose, en daartegen valt nog weinig te beginnen aan die ouderdom. We zien ook in dat het geen vrouw meer is om nog alleen te wonen, alleen heeft zij zelf zo’n koppige wil dat er van opname in een rust- en verzorgingstehuis geen sprake kon zijn. Nu ze in het ziekenhuis opgenomen is, hopen we haar te kunnen overtuigen om die mening toch maar te herzien. Intussen gaan wij enkele instellingen af om een plaatsje aan te vragen, want op de meeste plaatsen zijn er lange wachtlijsten en ben je beter tijdig met je aanvraag. Wordt dus vervolgd…

En dan had ik alweer een mokerslag te verwerken op het werk gisteravond. Bleek dat ons afdelingshoofd beslist heeft dat wij voortaan moeten rapporteren aan de ploegchef van de andere productiehal, omdat onze huidige directe overste zich volledig moet concentreren op een andere afdeling. Maar het afdelingshoofd vond het niet eens nodig om ons, teamverantwoordelijken, hier persoonlijk van op de hoogte te brengen. Voor mij getuigt dit van een duidelijk gebrek aan respect, en is het een zoveelste negatief signaal na de voor mij rampzalige reorganisatie eind 2010, begin 2011 (lees daar hier en hier meer over). Ik had me al een tijd geleden op verschillende sites ingeschreven om op zoek te gaan naar ander werk, en dit doet me nu besluiten om nog actiever op zoek te gaan. Al is het als 50-plusser zeker geen sinecure om nog iets te vinden…

Groetjes,

Billy

29 gedachtes over “Na zonneschijn komt regen…

  1. moeilijk hoor, oud worden, of beter nog: oud zijn.
    hoe graag je ook onafhankelijk wilt blijven, op een gegeven moment moet je alles toch uit handen geven.
    sterkte ermee.
    ook bij ons wordt er vreselijk gereorganiseerd, met de daarbijbehorende onduidelijkheden en onzekerheden.
    de sfeer wordt er niet beter op.

  2. De situatie met je moeder is herkenbaar. Vooral het feit dat ze koppig is, net als de mijne, niet voor rede vatbaar. Ik hou mijn hart vast voor de dag dat mijn moeder naar het rusthuis zal moeten, tja, zorgen voor dan. Zij staat al 2 jaar op een wachtlijst en ondertussen zijn er nog 47 wachtenden voor haar, die lijsten zijn ellenlang maar als het er op aankomt kunnen ze snel doorgeschoven worden. Niet van vandaag op morgen maar toch in enkele weken kunnen ze opgenomen worden. Sterkte!

  3. oei billy, dat is heftig nieuws van je moeder,
    ik help jullie hopen dat het tij mag keren voor haar gezondheid,
    en wat je werk aan gaat…
    zo’n positieve jongen… die willen ze vast overal wel hebben hé,

    * kaarsje aansteek*

    xxx

  4. Jongen toch dat is slecht nieuws allemaal ! Hoop dat je ma snel weer de oude wordt . Ik geef je een dikke knuffel als steun ! Wat je werk betreft denk ik wat je denkt ! En niet bang zijn dat je meer dan 50 bent , stielmannen zijn op elke leeftijd welkom nu !

  5. Gelukig hebben jullie veel herinneringen van al die leuke weekendjes om hier tegen te kunnen. Al valt het natuurlijk niet mee om je moeder te zien die pijn heeft , plus daarbij de sores op het werk. Je hoort het overal Billy het word tijd dat de werkgevers zich weer gaan realiseren dat ze zonder hun werkers nergens zijn. Suk6 en sterkte.
    Groetjes.

  6. Ai. Dat is niet zo fijn voor je moeder. Begrijpelijk dat ze tot het eind zelfstandig wil wonen, maar als dat niet meer gaat … hopelijk zal ze inzien dat opname in een rust- of verzorgingstehuis de beste oplossing is. Sterkte met overtuigen en natuurlijk beterschap gewenst voor je ma.
    Als ik het goed lees worden jullie niet betrokken bij wijzigingen in jullie organisatie …een slechte zaak om belangrijke veranderingen op het werk ‘via via’ te vernemen, op deze manier loop je altijd achter de feiten aan, heel frustrerend. Ik wens je suc6 bij het zoeken naar een andere job … 50+ is idd een kritieke leeftijd. Maar je weet maar nooit hoe raar een balletje kan rollen …

  7. Je gaat een moeilijke periode tegemoet, voor zover je er niet al midden in zit. Ouder worden is niet altijd makkelijk en niemand is onsterfelijk. Ik hoop dat je kracht vindt om hierdoor te raken. Ikzelf heb mijn vader1 1 1/2 jaar geleden verloren. Hij was maar 73 en op het werk heb ik geleerd om te relativeren. De managers van nu zijn nu eenmaal niet meer wat ze vroeger waren. Toitoi.

  8. Sterkte met je moeder Billy. 91 is al een hele leeftijd. Ik hoop dat alles soepel gaat, en ze naar een bejaardenhuis wil. Dat is ook minder zorgen dan voor jullie.
    Met werkgevers moet je het treffen. En zeker tegenwoordig. Je ligt e rzo uit, en voor jou 10 anderen.

  9. Hopelijk vind je moeder in een rusthuis de verzorging en de rust die ze nodig heeft, en wat gezelschap op haar oude dag!
    Succes met de zoektocht, ikhoop dat je op z’n minst meer respect vindt.

  10. oeps, als je moeder het echt niet wil, dan is een verblijf voor haar ook niet goed, het kan lang duren voor ze dan aangepast zijn…..en je werk; bij mij is dat ook zo, oeps vergeten te bellen, en van die dingen, dat kan gewoon niet!

  11. Oei dat is niet zo mooi voor je moeder…hoop voor jullie dat ze in gaat zien dat het niet anders kan.Wat een leeftijd hè….

  12. pff, klinkt niet echt leuk!
    mijn beste vriend werkt bij Bekaert, daar moeten er 200+ buiten… het stomme is, er zullen daar mensen ontslagen worden van 30-35 jaar, mensen die volop geld nodig hebben: studerende kinderen, huis afbetalen…terwijl hij 54 is en met alle plezier zou vertrekken, maar hij zal er wslk niet bij zijn! hij houdt van zijn werk maar is gewoon ook alle gelul en geleuter en gezaag kotsbeu, mensenmoe! (tja, het is mijn beste vriend hé :-))
    veel sterkte en goeie moed,
    hopelijk bekom je wat je wil!

  13. Dit is idd regen na zonneschijn, wat een tegenslag!! Veel sterkte met je moeder, en ik hoop voor haar en voor jullie dat haar lijdensweg niet lang zal zijn en dat ze, op wat voor manier dan ook, rust zal krijgen! Ook de beslissingen die jullie moeten gaan nemen zal zeer zeker niet makkelijk zijn/worden…heel veel sterkte ermee hoor!
    Jee, en dan ook nog je werk die weer om het hoekje komt kijken…ik hoop voor je dat je snel iets anders kan vinden, in deze tijd zal dat beslist niet makkelijk zijn!
    Ik kan je niets anders zeggen dan je heel veel kracht en doorzettingsvermogen toewensen!!!

  14. Hoe ouder, hoe koppiger lijkt het wel, terwijl je het beste met ze voor hebt. Het valt voor beide partijen niet mee. En zien dat iemand waar je veel van houdt, pijn heeft, vreet ook aan je.
    Kennen ze bij jullie ook thuiszorg en eten van “tafeltje-dek-je”? Al is het maar om een periode te overbruggen?
    Ik wou dat ik meer voor je kon doen, dan je een hart onder de riem steken…
    Houd je taai!

  15. jeetje joh! dat valt allemaal niet mee dan zeg;( en ik hoop dat er een goede oplossing gevonden kan worden voor je moeder.
    Oud worden willen we allemaal , maar..oud zijn..valt écht niet mee hé.
    Wat je werk betreft? kan me voorstellen dat je je dan maar een nummer voelt,zó ga je toch niet met mensen om inderdaad?
    Sterkte met beide Billy en…moet goed gaan komen hoor!
    Liefs van mij…;)

  16. Veel sterkte met je mama. Ja, een oude boom verplant je niet zomaar, hé. Hoe zullen we zelf zijn aan die leeftijd ?
    Geen slecht idee om van werk te veranderen : er zijn vele voordelen voor een 50 plusser, ook om er ene in dienst te nemen. Check it out !

  17. Gossie, wat een naar nieuws van je moeder. Oud worden is fijn maar het moet wel in redelijke gezondheid gaan…. Sterkte!
    En ja die reorganisatie heb ik via je blog helemaal meegemaakt. En het is zeker niet netjes hoe ze hun mensen behandelen. Respectloos!
    Groetjes inge

dit vind jij er van...

