Weekendverslag 14 & 15 april

Zaterdagavond waren we omstreeks 17u15 afgesproken op een hoekje hier in de buurt voor ons “Komen eten“-gebeuren. Met de schoonzussen en schoonbroers op wandel naar de nicht. Daar werden we verwelkomd met een glaasje champagne en fantastisch lekkere hapjes. Zo kregen we o.a. gerookte heilbot met een vleugje balsamico met daarop een framboos, rauwe tonijn met een currydressing, gerookte eendenborst met rucola, een minisoepje van kokosmelk met een Sint Jacobsvrucht,…enz. Allemaal om ter heerlijkst.

Na al dat hapjesgeweld en enkele glazen champagne werd het tijd om de beentjes te strekken voor een wandeling naar ons huis. Omdat wij meloen met ham en porto hadden gekozen, was het even moeilijk om een passende drankkeuze aan te bieden terwijl vrouwlief bezig was om de ham op de borden te schikken, maar er werd dan maar gekozen voor een fris biertje. Onze keuze viel trouwens heel goed mee, de Italiaanse ham werd gesmaakt en men vond de meloen mooi rijp en lekker fris.

Daarna wandelden we naar de volgende gang toe. Voor het hoofdgerecht koos de ene schoonzus voor stoofvlees met frietjes. Toevallig één van mijn lievelingsgerechten! Ik heb me dan ook goed gevuld, heerlijk! Het stoofvlees werd bereid met Rodenbach Grand Cru, en logischerwijze werd dit bier ook aangeboden als bijpassende drank.

Dan op naar de laatste stop, bij mijn oudste schoonzus, voor het dessert. Of beter voor de desserts, want zij schotelde ons eerst nog een variatie aan kaas voor, gevolgd door een sabayon met vers fruit. Als afsluiter kregen we koffie met een ruime keuze aan minigebakjes.

Je begrijpt natuurlijk dat we ook deze keer enorm genoten hebben van alle culinaire hoogstandjes en de gezellige sfeer, en dat er ook al afgesproken is voor volgend jaar… 😉

Zondagmorgen ben ik eerst nog gaan zwemmen, altijd meegenomen om de verworven calorieën wat weg te werken, en daarna kregen we bezoek van onze vrienden voor het aperitief. Daarna werden we bij dochter en schoonzoon verwacht voor het middageten. Zij had een rosbief bereid, met rösti-aardappelen, sla en tomaatjes. Niettegenstaande we de dag ervoor ons buikje hadden rond gegeten, heeft het mij opnieuw erg gesmaakt. Daarna kwamen onze zoon en a.s. schoondochter, en ook de zoon en schoondochter van onze vrienden ons vergezellen. Al vlug werden de kaarten boven gehaald en speelden we een tijdje wiezen. Intussen ook de Amstel Gold Race gevolgd op tv, wat jammer genoeg een flauwe koers bleek. Al kregen we een verduiveld spannende eindstrijd te zien waarbij onze landgenoot Jelle Vanendert het nipt moest afleggen tegen de Italiaan Gasparotto.
Het weekend werd afgesloten met een rustige avond thuis.

Groetjes!

Billy

43 gedachtes over “Weekendverslag 14 & 15 april

  1. Billy, het water loopt me in de mond met die beschrijving van al dat lekkers. Ik denk dat ik nu ook maar eens wat lekkers ga maken voor vanavond.
    Groetjes.

  2. Rucola eet ik altijd biologisch. Heerlijk vind ik het. De scherpe smaak is heerlijk door de ijsbergsla, maar ook gewoon zo als groente.
    Calorieën krijg ik nagenoeg nooit meer binnen dan ik nodig heb. Ik wil graag mijn lage vet percentage behouden.

  3. Ik hoop dat jij en je familie niet té ver van elkaar wonen dan want als je zo van de ene maaltijd naar de andere een paar kms moet afleggen… 😉

  4. Jammie, het water loopt me al in de mond. Bij die meloen zou ik een glaasje port geschonken hebben. 🙂 Zo’n weekendjes wil ik ook wel programmeren maar ik heb niet zoveel schoonzussen. 😉

    • dat glaasje porto was er ook wel degelijk hoor, Nana!
      En het hoeft niet speciaal met de schoonzussen hé, kan je ook met vrienden of zelfs buren doen hé

  5. Wat een lekkers! Je hebt me op een idee gebracht. Ik ga binnenkort eens zo’n culinair dagje voorstellen bij mijn vrienden. Ik weet zeker dat het dan ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Ik krijg er helemaal zin in na het lezen van jouw blog.

  6. Billy, je zou best een kookblog kunnen beginnen! Het is maar goed dat ik net gegeten heb anders liep het kwijl over mijn toetsenbord. Wat origineel om elk gerecht op een andere locatie te eten, daar heb ik nog nooit eerder van gehoord 🙂
    En daarna nog zo’n plezierige dag… Jouw weekenden zijn om te benijden (maar uiteraard gun ik ze je alleen maar van harte!)

dit vind jij er van...

