Ronde van Vlaanderen 2012

Het was weer een mooie editie. De gewijzigde aankomstplaats zorgde voor een zware wedstrijd, waarin de tenoren zich zoals verwacht koest hielden tot diep in de finale. Omdat de wedstrijd zich hoofdzakelijk op zo’n 25 kilometer van onze woonplaats verliep, en ik de streek zelf (door er te fietsen) erg goed ken, vond ik het nog aangenamer kijken dan vroeger. Halverwege de voormiddag verzamelden we met onze vrienden en hun kinderen en kleinkinderen, om de renners te gaan bekijken op de kasseien van Wannegem-Lede. Net als vorig jaar was het daar weer Vlaamse Kermis…

Van het sfeertje daar had ik ook enkele filmpjes gemaakt, en die heb ik samengevoegd in 1 overzichtje hier. Het is de eerste keer dat ik zoiets deed, en blijkbaar moet er bij het uploaden iets verkeerd gelopen zijn, en beginnen de renners en wagen plots te golven over het beeld. Vergeef me dat geklungel… ๐Ÿ˜‰

Daarna ging de hele bende bij ons de wedstrijd volgen op tv. Het werd een spannende wedstrijd, waarbij “onze” Tom het dus verdiend haalde van de 2 raspaardjes en medevluchters Pozzato en Ballan.
Benieuwd of Tom het volgende zondag in Parijs-Roubaix nog eens kan herhalen…

Groetjes!

Billy

โ™ฅ

23 gedachtes over “Ronde van Vlaanderen 2012

  1. UItgenomen de verschrikkelijke valpartijen van Canchalara en vooral Langeveld , vreesde dat die jongen eraan was , zo vallen . Genoten ! Maar geรซrgerd aan de ronde punten de vluchtheuvels die er levensgevaarlijk soms bij liggen. Wat Langeveld tegengekomen is , mocht nooit gebeuren , maar wegens de drumming raakte hij op het fietspad. De man waar hij aanreed moest al uitwijken voor twee andere renners en had hem ongelukkig niet gezien ! Maar toch als ze zo’n meute de baan opzenden moeten ze de minst gevaarlijke wegen opzoeken vind ik.
    Ook in de Amstel Gold race hou ik mijn hart vast als ze lngs de borden van de gemeenstes moet paseren die ook op de weg staan om het verkeer af te remmen , maar in zo’n meute levensgevaarlijk !

    • wat Langeveld deed (en ook enkele andere renners) is eigenlijk verboden voor renners, Ollie. Ergens heeft ie het dus zelf gezocht.
      Het is natuurlijk wel zo dat er steeds meer hindernissen op de wegen komen, en door het grote aantal renners dat voor gevaar zorgt.
      Jammer van de valpartijen!

  2. Het was best aardig om naar te kijken op tv. Zeker het massaal opgekomen publiek zorgde voor een geweldige sfeer. Nou las ik hier in de krant dat sommigen hem nu saaier vinden dan met ‘de muur’ erin, nou Tommetje heeft gewonnen zal dat in Vlaanderen niet gevonden worden. ๐Ÿ˜‰

  3. Leuk dat je bent wezen kijken, en wat een publiek zeg!! En het filmpje viel best mee hoor, leuk om het peloton te filmen, en zo dichtbij….eng hoor….
    Fijne avond verder!

  4. Als koersliefhebber ben je aan je trekken gekomen ๐Ÿ™‚ De laatste 12 km heb ik op tv gezien, voor mij was dat lang genoeg om te kijken maar ik was blij dat ik het deed ๐Ÿ˜‰ Goed hรฉ van Tom.

  5. zondag heb ik het laatste deel van de koers ook eens gezien, en gekeken nar het nieuws, maar volgens mij zie je gewoon op tv nog het meest, maar voor de sfeer moet je natuurlijk erbij zijn

  6. @ J@n: Als publiek verwacht je niet dat er wielrenners achter je langs komen.
    @ Billy: Hopen maar op veel mooi lenteweer zodat je veel, van zowel het kijken als het zelf rijden, mag genieten.

dit vind jij er van...

