Sportieve zonnige week

Wat een weertje kregen we deze week al hé!
Dat was meteen ook de reden waarom ik hier op mijn logje wat minder aanwezig was. Het zonnetje nodigt uit om de buitenlucht op te snuiven, en dat deed ik ook volop. Komt daarbij nog dat er deze week ook heel wat wielerwedstrijden gepland stonden, en ik ook daar de sfeer ging opsnuiven. Zo was er woensdag in onze stad de aankomst van Dwars door Vlaanderen, op een mooie manier gewonnen door Nederlander Niki Terpstra.

Donderdag ben ik met mijn schoonzoon op pad geweest met de racefiets. Een tochtje naar één van mijn favoriete fietsstreken: Zwalm. In Dikkele, een verborgen pareltje in de heuvelachtige Zwalmstreek, hebben we een welverdiende stop gehouden en een lokaal biertje gedronken. Bij thuiskomst 70 km op de teller.

Vrijdag dan zijn we gaan kijken naar de E3-prijs Harelbeke. Onze eerste bestemming was berg Stene, onze traditionele eerste afspraak in deze wedstrijd. Onderweg naar onze volgende “uitkijkpost”, zagen we de renners ook nog de Eikenberg boven komen. En dan koers gezet naar het Vossenhol in Tiegem. Waar we eerst in restaurant-taverne ’t Vossenhol op tv de koers konden volgen, en na de passage van de renners ook de aankomst konden zien. Een millimeterspurt tussen Tom Boonen en Oskar Freire, in het voordeel beslecht van “onze” Tom.

Gisteren ben ik opnieuw de racefiets op gesprongen, om deel te nemen aan de Streuvelsrally in Ingooigem. Ik reed de 80 km, een mooie tocht langs het Waalse Pays des Collines, nog één van mijn favoriete fietsstreken!

En vandaag mag ik met mijn schoonbroer mee, hij heeft 2 kaarten gekregen voor een VIP-arrangement om op de Baneberg de wedstrijd Gent-Wevelgem te volgen. En aangezien schoonzus moet werken vandaag, vroeg hij aan mij om mee te gaan. Wat ik uiteraard niet kon weigeren… 😉

Ik wens jullie een fijne zondag toe, en voor de wielerliefhebbers een mooie koers! Ik zal jullie toezwaaien vanaf de Baneberg

Liefs,

Billy

 

37 gedachtes over “Sportieve zonnige week

  1. En je bent niet de enige die geniet van de zon, Billy. Het zonnetje nodigt iedereen uit om de buitenlucht op te snuiven … wat een rust in blogland haha! Totdat het weer omslaat, wordt het hier vanzelf weer drukker. Geniet van mooie zondag Billy, doen wij dat ook 😉

  2. Nou klinkt allemaal voor mij wel erg sportief hoor, ik geniet liever van de zon vanaf mijn stoel, hahahaha! 😉
    Nee, hoor…zojuist hebben wij ook een heerlijke fietstocht gemaakt, maar niet met 70km op de teller!
    Fijne dag verder hoor!

  3. Ik ben bij wijze van spreken grootgebracht tussen de koersen maar aangezien mijn man meer een voetbalfanaat is moet ik het stellen met af en toe een glimp van de tour op tv. 🙂

    Tiens, kan de laatste tijd blijkbaar enkel nog op je blog reageren onder mijn twitter- of facebookaccount. Vreemd.

  4. Klinkt goed, en druk!! Tom Boonen… Volgens mij heb ik die laatst op tv gezien in een tour. Mijn Opa keek het… Maar voor de rest zegt het me niets… Fijne week!!

  5. ja wat een weer he… dat hebben we alvast te pakken en wat is het genieten na al die kou in de winter….
    zijn je benen al wat gekleurd door t zonnetje en het fietsen?

    groet inge

  6. Ja wat is het genieten he? Na die koude en lange winter is dit echt een cadeautje… Lekker fietsweer idd. Of gewoon om op het strand te vertoeven 😉
    Zijn je benen al gekleurd van het fietsen?

    groeten Inge

  7. Voor jou is dus echt de lente begonnen met al dat fietsen. Hou je trouwens precies bij hoeveel kilometers jij per jaar op de fiets zit? Ik weet dat er renners zijn die dat doen.
    Ik ben er even van tussen, hoe en waarom, kijk maar even op onze site.
    Groetjes
    Mara

dit vind jij er van...

