Heather Nova – Sugar

Gisteravond ben ik inderdaad naar het optreden van Heather Nova gaan kijken in zaal Vooruit in Gent.

Ik had wel gevreesd dat er weinig loggers die, voor haar 45 -jarige ouderdom, nog steeds beeldige vrouw zouden (her)kennen.
Jammer wel, want Heather Nova heeft toch wel een prachtige, hemelse stem. En met haar songs die variëren van sprookjesachtige ballades tot hevige rocknummers, kan ze een breed publiek aanspreken.  Neusje heeft in haar reactie een stukje uit “Truth and Bones” geciteerd, dat ik al in juni 2008 op m’n log publiceerde. Dit nummer staat op haar succesalbum “Oyster” waarop ook hits staan als “Walk this world“, “Maybe an angel”, en het wondermooie “Island“.

Ik heb enorm genoten van het optreden gisteren, niet in het minst omdat de Vooruit zo’n heerlijk gezellig concertzaaltje is!
Dit nummer, “Sugar”, is één van mijn persoonlijke favorieten van haar. Na een rustige aanzet, barst het nummer plots in alle hevigheid toe. Het gaat om een live-opname van haar optreden in Eindhoven eind vorig jaar, de kwaliteit van de beelden is dan ook niet perfect, maar het geluid valt best mee…Wie haar nog wil zien heeft daar de komende weken nog volop de kans toe, want ze geeft nog optredens in Rotterdam (vanavond!), Antwerpen (morgen), Breda (25/3), Hengelo (26/3) en Amsterdam (02/04).

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

21 gedachtes over “Heather Nova – Sugar

  1. Wat klinkt dat: voor haar 45-jarige ouderdom..Ik vind dat nog jong hoor!
    Ze heeft een bijzondere stem maar de muziek is mij een beetje te wild op een gegeven moment. Zal wel aan mijn leeftijd (eh ouderdom) liggen 🙂

  2. Vijfenveertig jaar is toch nog heel jong. En zeker zulke inspirerende mensen ogen stralend.
    Ik ken overigens mensen van dertig die heel oud lijken maar dit terzijde.
    Leuk die tip over het concertzaaltje in Gent.

dit vind jij er van...

