Stef Bos – Ik heb je lief

Afgelopen nacht heb ik niet gewerkt, ik had een vakantiedag genomen. Want gisteravond zijn we met vrienden naar het optreden van Stef Bos geweest, in cultuurcentrum de Schakel hier. Eerlijk gezegd hadden we niet echt hoge verwachtingen, want we vreesden even dat hij enkel liedjes zou spelen van zijn Zuid-Afrikaans avontuur.

Maar dat bleek ongegrond. Stef gaf een mooi concert, met liedjes die je naar de keel grijpen. Zonder begeleidende artiesten, in zijn eentje aan de piano.
En tussenin bleek hij een uitstekend verteller te zijn, waar menig stand-up comedian een puntje kan aan zuigen. Zo vertelde hij over zijn eerste jaren die hij in België doorbracht, en de cultuurschok die dat gaf. Over het verschil tussen mannen en vrouwen. Over zijn vrouw en de bevalling van hun zoon. Over zijn roots, vader en moeder. Meestal heel filosofisch bekeken, maar vooral met veel humor. En het moet gezegd, ik heb ontzettend genoten. En ik durf erom wedden dat zowat alle aanwezigen dat deden!

Stef, dankie vir dit pragtige konsert

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

29 thoughts on “Stef Bos – Ik heb je lief

  1. een van zijn allermooiste nummers die hij ooit geschreven heeft, dit is niet de mooiste versie billy, maar geloof me,
    als ik dit lied hoor heb ik een mens in gedachten.
    ik heb haar lief,

    maar zij….
    mij niet:-)

    xxx

  2. Wij zijn naar dezelfde voorstelling geweest. We hadden juist verwacht dat hij liedjes ter gehore zou brengen over zijn Afrikaanse avonturen en dat er ook wat leuke zangeressen bij zouden zijn. Variatie. Voor ons was het juist teleurstellend om de hele avond naar zijn monotone liedjes te luisteren. We zouden er niet naar toe gegaan zijn als we Stef Bos niet goed zouden vinden hoor. Ik heb ook CD’s van hem. Zijn stemgeluid en teksten zijn vaak wonderschoon maar de hele avond alleen naar hem luisteren was voor ons teveel van het goede.

  3. Op de CD “As” van Frank Boeijen staan ook veel nummers met en van Stef Bos. Heel lang kende ik alleen Stefs nummer “Papa, ik lijk steeds meer op jou” en vond dat een beetje…mwah… Maar met Frank Boeijen ben ik ‘m echt gaan waarderen.
    Wat een geluk dat het concert zo goed voor jullie uitpakte. En dat Zuid-Afrikaanse taaltje blijft bijzonder.

  4. Sommige liedjes hoor ik graag maar of ik een gans optreden zou willen zien??? Het bijzonderste is dat het voor jullie meeviel, alleszins beter dan werken 🙂

  5. Heel soms, als ik zo’n chagrijnige boos-op-de-hele-wereld-bui heb (die heb ik echt zelden hoor), dan wil ik Stef Bos nog wel eens aanzetten om te ervaren dat er mensen zijn die het slechter hebben dan ik whaha. Nee, zonder gekheid, sommige nummers zijn echt kippenvel mooi!

  6. Bij het beluisteren van dit nummer, begin ik spontaan te dromen van diegene van wie ik zielsveel hou.Mocht hij hier nu in de buurt zijn, dan zou ik hem tonen hoe lief ik hem heb.
    Helaas, hij is er niet.
    Ik zal moeten wachten tot ik hem zie, om hem mijn liefde te tonen.

dit vind jij er van...

