10000 Maniacs – What’s the matter here

Inspiratie voor muzieklogjes doe ik vaak op als ik naar de radio luister. Dit nummer hoorde ik gisteren toen ik op weg was naar m’n werk. Ik kende het wel, maar wist niet echt van wie het was. Gelukkig is Google er om alles wat je niet weet uit te vissen. En ik had het nogal snel te pakken.
10000 Maniacs is een college rock band die opgericht werd begin de jaren ’80 in de Verenigde Staten. Dit nummer, “What’s the matter here”, werd geschreven door Natalie Merchant – die al snel de oorspronkelijke zangeres van de band, Teri Newhouse, verving – en Robert Buck, oprichter en gitarist van de groep.
Het nummer handelt over een vrouw die merkt dat buren van haar hun jong zoontje misbruiken, en dat ook zou willen aangeven, maar er tenslotte het lef niet voor heeft.

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

19 gedachtes over “10000 Maniacs – What’s the matter here

  1. 10000 maniacs lang niet meer naar geluisterd ! Je hebt me op een idee gebracht ! En bedankt voor de leuke ” sponsering ” Billy . Prettig weekend jongen !

  2. dat is een fijne stem om naar t e luisteren billy.
    ik hou wel van zingerinnen met zo’n voice:-)

    een heel fijn weekend wens ikjou, met héél veel inspiratie:-)
    xxx

  3. mooi!

    wegens ongewenste berichten én mails van een anoniem persoon staat mijn blogje even privé, dus niet denken dat ik je verwijderd heb ,of ik weg ben hoor.Ik kom wel terug boven water. Fijn weekend.

    grtjs Yolanda

dit vind jij er van...

