The Hollies – He ain’t heavy, he’s my brother

Iedereen die m’n log al een tijd volgt, weet dat ik een hele ruime muzieksmaak heb, en ook de hedendaagse (pop- en rock-) muziek met veel interesse volg. Niettemin kan ik ook muziek uit vervlogen tijden enorm op prijs stellen. Dit nummer van the Hollies is er zo eentje, één van mijn favoriete oldies waarvan ik steevast kippenvel krijg. Die zang, het stukje met de harmonica…prachtig! Wat veel mensen niet weten wellicht, is dat Elton John op de originele opname als pianist aan het werk was.

The Hollies waren heel populair in de jaren zestig, en hebben daarbij heel uiteenlopende bezettingen gekend. Zij bestaan zelfs nog, en treden nog regelmatig op, en dat ver buiten de grenzen van thuisland Groot-Brittanië. Volgende maand geven ze 3 voorstellingen in Zuid-Afrika!

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

25 gedachtes over “The Hollies – He ain’t heavy, he’s my brother

  1. oh oh Billy,dit is goed en heel tof om nog eens terug te horen, je vergeet soms van die liedjes ( ik toch) altijd een smile van linker tot rechteroor als je oud jeugdsentiment terug hoort 🙂
    nog een fijne avond

  2. Prachtig.Als je dit graag hoort , moet je eens naar het sportpaleis gaan ‘the golden Years’, het is elk jaar geweldig.

    hoe is je kleinzoontje zijn dag verlopen bij de oppas??

    fijne donderdag!

dit vind jij er van...

