C.W. Stoneking – The love me or die

Tijdens de aflevering van God en klein Pierke over Arno kwam dit deuntje langs. Ik had het al vaker op de radio gehoord, en ik dacht eigenlijk dat het van Tom Waits was. Blijkt het van een vreemde Australische snuiter te zijn, C.W. Stoneking, die bluesachtige muziek maakt die je terugbrengt naar de jaren 30 van de vorige eeuw. Bij een optreden blijkt hij ook een uitstekend verteller te zijn. Zijn bindteksten zijn vaak een knipoog naar het verhaal achter zijn nummers. Zijn uitstekende begeleidingsband, the Primitive Horn Orchestra, telt 4 rasmuzikanten die zich volledig ten dienste stellen van hun “steenkoning”.

Ik vind het een lekker klinkend nummer.

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

14 gedachtes over “C.W. Stoneking – The love me or die

dit vind jij er van...

