Luizige zondag

Normaal ga ik op zondagmorgen zwemmen, maar dat besloot ik vanmorgen maar ’s over te slaan. Ik voel me nl. niet zo lekker, eigenlijk sukkel ik al weken met een hardnekkige hoest, en het lijkt erop dat er een heuse verkoudheid aan het doorbreken is nu. Dan maar geen zwemmen vandaag dus.

In de plaats daarvan heb  ik al een grote pot stoofvlees klaargemaakt (staat nog te sudderen), die we vanmiddag met vrienden gaan verslinden. Want daarvoor gaan we allemaal samen naar de nieuwjaarsreceptie van onze stad. Zoals elk jaar trouwens, trakteert onze stad z’n inwoners op gratis drank en hapjes, en dat slaan we natuurlijk niet af.

Na het eten zal er ongetwijfeld naar tv gekeken worden, naar het Belgisch Kampioenschap veldrijden, dat enorm populair is in ons landje. Stiekem hoop ik dat Klaas Vantornout het zal halen. Die rijdt nl. een thuiswedstrijd, want hij woont op amper enkele kilometers van het parcours in Hooglede. Maar of er aan de klasse en kracht van de in bloedvorm verkerende Sven Nys veel te doen is, heb ik grote twijfels over…

Fijne zondag!

Liefs,

Billy

41 gedachtes over “Luizige zondag

  1. Als je nog zin hebt in uitgaan en een grote stoofpot zal het nog wel meevallen met je verkoudheid. Maar je mag natuurlijk wel uitkijken dat het niet erger word. Veel plezier bij de receptie.
    Groetjes.

  2. Hopelijk heb je toch genoten van je luie zondag? Ik ben vanmorgen, zo rond 11u, wel gaan zwemmen hoor. Ik zie er altijd tegenop maar achteraf ben ik blij dat ik geweest ben.

  3. je gevreesde angst was terecht, billy! 😉

    ik hoop dat jij genoten hebt van de nieuwjaarsreceptie! da’s altijd een plezante bedoening, eh, zo’n feest voor de hele stad? 😀

    het stoofvlees heb je toch klaargemaakt met een lekker, bruin én belgisch biertje, mag ik hopen? 😀

    • ja hoor, erg genoten van de receptie. Ideale gelegenheid om kennissen en dorpsgenoten een gelukkig Nieuwjaar te wensen.
      En ja natuurlijk, ik maak het stoofvlees bijna altijd klaar met Rodenbach. Een feest voor de tong!

  4. Jammer voor Klaas!
    Bij ons organiseert ’t stad ook altijd taart en een drankje maar ik ben er nog nooit naartoe kunnen gaan! Misschien volgend jaar…

  5. Nys deed het weer, en dan nog met een zere rug.
    Ik ben nu stoofvlees aan het klaarmaken om morgen op te eten, vind ik altijd beter smaken een dag later. Hopelijk is uw verkoudheid ondertussen beter en anders: snelle beterschap!!

  6. Lekker he stoofvlees ! Ollie heeft gisteren Hutsepot gemaakt , vandaag zal hij lekker zijn ! En ja Klaas was niet in zijn dag hé ! En wat er met Bart gebeurd is , zullen we maar zwijgen zeker ?
    En Sven de Terechte winnaar zeker ?

  7. En, heb je genoeg snaps gehad dat je verkoudheid nu over is? 😉 Ik hoop het wel voor je, want verkoudheid kan heel vervelend zijn!
    Heerlijk stoofpot! Hier staat het ook al de hele dag te pruttelen!

    Fijne dag verder!

  8. Zo achterstallige blogs gelezen. Heel wat gefeest, gegeten, gedronken, gelach en gesnotter 🙂 Heerlijk zo’n stoofpotje, ik maak het sinds ik alleen woon nooit meer, té veel gesudder terwijl ik eigenlijk alle tijd er voor heb. Ook tijd voor die overheerlijke pyamadagen en gewoon uitzieken. Verkoudheid/griep: Heb er deze keer 3weken voor moeten vechten hatssssjoe, 40 pakjes zakdoeken weggesnoten grrrrrr, was heftig maar gelukkig voltooid verleden tijd. Wens jou en je gezin nog een supersonisch liefdevol gezond 2012 met alles wat je jezelf toewenst.

  9. Blijkbaar ben ik niet de enige bij wie het dit weekend is beginnen broeien, mijn vader is ook ziekjes geworden dit weekend. Hopelijk ben je ondertussen weer beter 🙂

dit vind jij er van...

