Queen – Mother Love

Nu ik een weekje gedwongen thuis ben van het werk, kan ik daar dankbaar gebruik van maken om alles te bekijken wat nog op de harde schijf van onze digitale tv-decoder staat.  Mijn keuzes zijn praktisch allemaal programma’s die met muziek te maken hebben. Zo heb ik nog enkele afleveringen van Classic Albums gezien, optredens van Nirvana en Fleet Foxes (op Lowlands 2011), en ook de prachtige documentaire over Queen: The Days of Our Lives. Na het zien van deze documentaire ben ik nog méér overtuigd dat Freddy Mercury de grootste showman/zanger ooit geweest is. Hij had de grote gave om het publiek op z’n hand te krijgen. Queen is dan ook niet zonder reden één van mijn favoriete groepen.  En ik prijs me gelukkig dat ik ze ook live heb mogen bewonderen.

Mother Love is het laatste liedje dat door Freddy Mercury werd ingezongen. Tijdens de opnames wou hij even pauzeren, en zei hij tegen gitarist Brian May dat hij zo terug zou keren. Maar hij kwam nooit meer terug. De laatste strofe van dit liedje werd dan ook achteraf door Brian May zelf ingezongen… Freddy Mercury overleed 20 jaar geleden op 24 november 1991.

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

19 gedachtes over “Queen – Mother Love

  1. Ja, nu noem je ook een artiest op…Hij was fantastisch!!! Vele nummers zijn ook mijn favorite..Als ik hem op de radio voorbij hoor komen gaat deze al gauw een tandje of 10 harder hahahaha….Dat het alweer 20 jaar gelden is betuigd maar weer hoe snel de tijd voorbij gaat. En dan zie je dat hij zelfs onder de jeugd van nu blijft leven…Hij is gewoon een legende…

  2. Hij was de entertainer ooit en had zoveel talent ! Hij schaamde zich voor zijn tanden en mond ; Maar een correctie zou zijn stem helemaal veranderen en dat mocht natuurlijk niet !

  3. 20 jaar geleden, ongelooflijk!
    waar is de tijd van “killer queen”, hun allereerste hit als ik het goed voorheb…en dan het magistrale “bohemian rhapsody”…pure nostalgie!
    is het ook niet door zijn dood dat vandaag de wereld aids dag ontstaan is?

  4. Goed blog voor 1 december Wereld Aids Dag. Ik heb die fantastische docu van Queen paar dagen terug ook gezien, dacht ergens in het weekend. Freddy’s laatste song, zeer indrukwekkend hoe hij zo’n doorzettingsvermogen had tijdens zijn aftakeling ivm aids. Pracht lied,dat wel. Queen één van mijn toppers!

    Vandaag wat in je muziekblogs rond gescharreld, veel muziek die mij ook aanspreken. Ook nog wat onbekends geluisterd, altijd in voor nieuw wat goed in de oren klinkt.

  5. Fijn dat je de tijd hebt alles te bekijken op je harde schijf.
    Ben nooit echt een fan van Queen geweest en ben er ook niet mee opgegroeid.
    Sommige nummers vind ik wel leuk 🙂

  6. Types als Freddy Mercury worden erg gemist in de moderne muziek.
    Of er ooit nog zulke types als Freddy, Mick Jagger, DL Roth etc zullen opkomen vrees ik voor. The golden age of Rock and roll is verleden tijd vrees ik.

  7. Die Freddy zag er op het laatst knap beroerd uit, ongelooflijk wat zo’n ziekte kan veroorzaken …
    Ik vond hem één van ’s werelds beste zangers met een geheel eigen geluid. Niet alle nummers vindt ik geweldig, maar veel ervan wel.
    Maar jee, 20 geleden alweer, wat vliegt de tijd zeg.

dit vind jij er van...

