Motörhead – Ace of Spades

Ik had het deze namiddag rustig, en was ook compleet door m’n feedreader kunnen geraken. Ik vond het dan ook een goed idee om ’s naar een aflevering van “Classic Albums” te kijken, waarvan er nog enkele op de digicorder staan hier. Ik koos voor de aflevering van Motörhead, en ik kon me weer helemaal in m’n jeugd inleven. Onze vriendenbende was gek op hardrock en heavy metal, en welke groep was harder, luider en vuiler dan Motörhead? Geen enkele ja! Iedere zichzelf respecterende hardrockfan was dan ook gek op Lemmy en z’n kornuiten. Op 21 maart 1980 kwamen zij optreden in zaal Maeke Blyde in Poperinge, en daar moesten wij absoluut bij zijn. Het was een memorabel, en vooràl LUID concert. Ik had nadien in bed de hele nacht nog oorsuizingen van de keiharde muziek, maar ik had me fantastisch vermaakt. Sindsdien is m’n muzieksmaak wel geëvolueerd en braver geworden, maar het was een mooie tijd in m’n leven…

Geluid volle bak, en here we go! (Lutje, laat je maar eens goe gaan hé!!!)

Muzikale groetjes,

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

 

22 gedachtes over “Motörhead – Ace of Spades

  1. Yes, grave muziek! Vroeger luisterde ik meer naar hard rock maar ook nu heb ik momenten dat ik graag met een stevig nummer even uit de bol ga. Met AC/DC of Iron Maiden bijvoorbeeld.

dit vind jij er van...

