Omer

 

Mag ik jullie één van mijn grootste favorieten onder de huidige biertjes presenteren:

Omer

Omer  is een helder blond bier van hoge gisting, met een alcoholpercentage van 8 %.
Het wordt gebrouwen met gerstemouten uit de Loirestreek, en 3 aromatische hopsoorten.
Het heeft een licht bittere smaak die wat aan Duvel doet denken, maar wat toegankelijker is voor het grote publiek.
Brouwerij Bockor, die het biertje brouwt, heeft met Omer een écht goudhaantje te pakken. Want Omer heeft al verschillende prijzen gewonnen, en is al heel populair geworden in de korte tijd dat het al op de markt is (2008).

Toen we een tijd terug dochterlief en schoonzoon op bezoek hadden, heb ik samen met schoonzoon enkele Omerkes gedegusteerd. En gekscherend erbij gezegd, zou dat gene schone naam zijn voor jullie kindje…
Diezelfde avond gingen dochter en schoonzoon uit eten, en tijdens het eten zat schoonzoon te puzzelen met de letters van Omer. En zo kwam Mero over zijn lippen, wat ook door dochter enthousiast onthaald werd. En uiteindelijk de naam werd voor ons eerste kleinkind…

Nog een fijne zondag allemaal!

Liefs,

Billy

33 gedachtes over “Omer

  1. Leuk dat de naam zo tot stand is gekomen. Ik zou zeggen, laten we er met ’n Omerke op proosten dat dit kind net zo’n gouden toekomst tegemoet gaat als het bier.

  2. Oeioeioei….en nu maar hopen dat het kindje niet aan het bier verslingerd raakt. Ik dacht eigenlijk dat de steenezel jouw favo biertjes was. Die is iig ook niet te versmaden.

  3. wat een prachtig verhaal achter de naam van je kleinzoon, billy!!

    dat biertje krijgt vanaf nu een héél aparte én superlekkere smaak!!

    daar kan geen westvleteren tegenop, eh? 😀
    zelfs de hele abdij mét paters incluis niet? 😀 😉 😀

  4. Nu maar hopen dat het ook nog een blondje wordt.
    Een leuke naam trouwens. Zoals je weet heet ik
    Mara. Dat is zo gekomen. Mijn oma heette Maartje,
    maar mijn moeder vond die naam niet zo leuk, en
    daarom heeft ze er samen met m’n vader Mara
    van gemaakt. Dat weet jij nu dus ook.
    Dag Billy
    Groetjes
    Mara

  5. Wat een bijzonder verhaal…. Ik ken het bier niet. Thomas kreeg laatst van iemand uit België een paar flesjes ongelovige Thomas bier….. Ook zo leuk 😉

    Hoe is het met je kleinzoon?

    • we zijn er net ’s op bezoek bij geweest, en alles verloopt prima naar wens.
      Thomas moet beslist ’s op zoek gaan naar Omer, want het is écht fantastisch lekker bier!

dit vind jij er van...

