Weekendverslag 22 & 23 oktober

Zaterdag kwamen vrienden van ons iets na 18u af, om samen naar het eetfestijn van de plaatselijke Chiro te gaan. Eerst een Duvelke gedronken als aperitief, en daarna genoten van een lekker bord stoofvlees met frietjes, aangevuld met wat koude groentjes.
Het werd al snel tijd om af te zakken naar het cultuurcentrum De Schakel voor het optreden van Kris De Bruyne. Omdat er wat technische problemen waren, begon het optreden met een half uurtje vertraging, wat ons toeliet om nog iets te drinken. Deze keer nam ik een Omer voor m’n rekening, één van m’n favoriete biertjes.
Het optreden was écht genieten. De warme stem van Kris, de vakkundigheid van alle muzikanten die hem omringden en de mooie teksten waren een genot voor het oor. Hoewel de meerderheid van de liedjes die zij brachten me volkomen onbekend waren, heb ik vaak zitten meeneuriën en kon ik m’n handen en benen niet stil houden. Op het eind bracht hij “Amsterdam”, één van zijn grootste hits, die misschien ook wel bij onze Nederlandse vrienden bekend is.

Zondagmorgen een uurtje gaan zwemmen, gevolgd door een bezoekje aan m’n moeder.
’s Middags genoten van een vispannetje dat vrouwlief had klaargemaakt, en daarna samen met onze dochter en schoonzoon naar het voetbal geweest. We waren nog maar amper op ons plaatsje op de zittribune, of onze ploeg stond al 0-1 achter! Het werd een flauwe wedstrijd, waarin de 0-2 voorsprong die de tegenstander al vroeg in de wedstrijd bedwong, niet meer uit handen gaf…

Na het voetbal brachten we een bezoekje aan vrienden van ons, waarvan het mannelijk exemplaar deze week ook al een ingreep onderging aan de rug. We hebben gezellig zitten babbelen tot een stuk in de avond, en dat was meteen de afsluiter van het weekend…

De komende dagen wordt het uitkijken naar de geboorte van ons eerste kleinkind, want dochterlief was normaal uitgerekend voor deze week. Al heeft haar gynaecoloog laten verstaan dat zij wellicht wat over tijd zal gaan, en pas volgende week zal bevallen… Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Billy

22 gedachtes over “Weekendverslag 22 & 23 oktober

  1. Wens uw veel ‘zenuwgenot’ bij het afwachten van uw eerste kleinzoon . Je leven zal nogal veranderen Opa Billyin spé ! En laten we maar niet over ’t voetbal beginnen , rotweek voor ollie.

  2. Nog een zalig weekend gehad Billy. Lekker eten en drinken en vrienden bezocht!
    En nu met spanning uitkijken naar de geboorte van jullie éérste kleinkind…opa Billy 😉
    Met mij gaat het langzaam beter en ik zal binnenkort wel terug bloggen.
    Bedankt voor je bezoekje en ik kijk al uit tot de nieuwe wereldburger is geboren!
    Mooie song! Schitterend!
    Groetjes

  3. Wat een ontzettend gezellig blog. Jaja Amsterdam een bruisende wereldstad waar je gewoon jezelf kunt zijn, hoe mafkont je ook bent. Ik ben daar heel graag, aparte winkeltjes bezoeken, naar het concertgebouw, Vondelpark openlucht-concerten en mensen kijken, lekker eten en ga zo maar door. Maar zo voel ik mij ook in Antwerpen en andere hoofdsteden.
    Whow het eerste kleinkind op komst, spannennnnndddd Opa :)!!!!
    Neem haar/hem on je hand en laat daar een foto van maken[zomaar een tip], zo prachtig om zo te zien hoe klein wij eigenlijk allemaal ooit geweest zijn.
    Mijn 1ste Tess 7jaar is momenteel bij mij aan het vakantie houden. Ik heb twee kleinkids Lotte van 2jaar, maar toch blijft het eerste kleinkind een heel speciaal plekje in je hart houden. Ja klinkt wat cliché en wil zo eigenlijk helemaal niét denken, maar toch is het zo 🙂
    Leef met jullie mee!

  4. Hè, wat leuk om dit nummer nu eens in z’n geheel te beluisteren! Ik kende het alleen van de reclame van ‘oud Amsterdam’ de kaas 🙂
    Heel erg mooi!

    Ik ben ook erg benieuwd naar jullie kleinkind. Spannend hoor!

  5. Spannende tijden voor de familie dus. Sterkte met wachten en dat het maar een vlotte bevalling zal worden en een gezond kleinkind ter wereld komt.
    Lieve groetjes,
    Meiske

  6. Er viel dus weer meer dan genoeg te genieten. Jammer dat jullie club verloor, maar je kunt niet altijd winnen. Misschien gaan ze door dit verlies er nu harder voor knokken. Spannend hoor, het wachten op je eerste kleinkind. Hou ons op de hoogte he.

  7. Kris de Bruyne heeft inderdaad een prachtstem, kan best geloven dat jullie genoten van zijn optreden. Wat heerlijk die spanning voor de komst van het eerste kleinkind, ben heel benieuwd wat het worden zal. Mijn zoon zou zeggen: een kindje 🙂 maar ik bedoel een jongen of een meisje hé.

dit vind jij er van...

