Verslag vriendenweekend

Vrijdag was het al raak met de melding dat onze vrienden hun wagen mochten uitladen. Ze waren verrast en ook enthousiast dat onze trip deze keer met de trein doorging. Op de trein zat de sfeer er al vlug in, en werd er nog volop gegokt waar onze bestemming zou zijn. Eens we Gent voorbij waren, was iedereen er toch van overtuigd dat het Antwerpen moest zijn…

Na het inchecken in het hotel, en onze bagage achtergelaten te hebben, zijn we naar het centrum gewandeld, waar ik een wandelzoektocht had voorzien. Onze groep werd in 2 groepen verdeeld, en elk ging hun eigen gang. De vragen waren niet altijd eenvoudig, en sommige antwoorden konden we niet vinden. In de zoektocht zaten ook vragen die we op café moesten zoeken, zodat we af en toe een welgekomen verpozing kregen…
Ik wist vooraf dat we niet de hele zoektocht zouden kunnen afwerken, en hadden afgesproken dat we rond 20u op de Groenplaats moesten zijn. Daar namen we dan de tram naar het Museumplein, waar ik voor het avondeten gereserveerd had in brasserie Den Artist. We hebben er allemaal heel lekker gegeten. Daarna te voet naar het centrum, waar ik voorzien had om nog in één van de talrijke cafeetjes daar deel te nemen aan de ambiance. Maar de meerderheid van onze groep was zodanig moe, dat we verkozen om al af te zakken richting hotel, waar we in het dichtbijzijnde café Bier Central een slaapmutsje gedronken hebben.

Zaterdagmorgen eerst ontbeten, en daarna het Diamantmuseum bezocht, waar we alles te weten kwamen over hoe diamant ontgonnen wordt en daarna afgewerkt tot edelsteen. ’s Middags een snack gegeten in eetcafé Bacchus, en daarna zijn we ingescheept bij Rederij Flandria voor een havenrondvaart. Een erg interessante activiteit, waar we heel wat te weten zijn gekomen over de haven van Antwerpen.
Na deze rondvaart hebben we onze wandelzoektocht verdergezet, waarna we het avondmaal hebben genoten in het Stadscafé. Daarna nog een slaapmutsje in Kelly’s Pub, de Ierse pub annex café Bier Central.

Zondagmorgen na het ontbijt een bezoekje gebracht aan de Vogelenmarkt, en dan met de tram naar de wijk ’t Eilandje, waar we het gloednieuwe MAS hebben bezocht. Voornamelijk het gratis gedeelte gedaan, de Boulevard en het Panorama, waar we konden genieten van een prachtig uitzicht op Antwerpen.
Daarna trokken we via het Schipperskwartier, waar vooral de mannen zich vergaapten aan de etalages, naar het centrum, waar we nog een laatste maaltijd namen in bistro De Sinjoor. Waarna het tijd werd om de trein huiswaarts te nemen. Waar we eenmaal aangekomen nog zijn blijven napraten bij onze vrienden, en waar iedereen kon terugblikken op een erg geslaagd en plezierig weekend.

Groetjes,

Billy

24 gedachtes over “Verslag vriendenweekend

1. Een super weekendje dus! Fijn dat het zo geslaagd was. Ik ben in mijn leven geloof ik drie keer in Antwerpen geweest. Prachtige stad waar ik snel weer een keer naar toe wil en dan ook naar het MAS.

2. @ allen: het heeft me ook enorm veel voldoening gegeven dat alles zo goed verlopen is, en iedereen tevreden kon terugblikken naar wat we allemaal beleefd hebben. De vrienden hebben zondagavond nog een kleine attentie bezorgd als blijk van waardering.

3. Fijn dat alles na alle inspanningen zo goed verlopen was en een ieder het naar de zin had, en nu nog een weekend om weer bij te komen 😉 Super hoor zo’n weekend!
    Geniet nog even na en een fijne dag!

4. geweldig billy, een weekend vol linkjes:-)

ik heb ze niet allemaal opengeklikt weet je:-)
    maar dat het onvergetelijk is, dat is me duidelijk te lezen hier,

geniet er maar lekker van na hé

5. In ’t Paters Vaetje kunt ge ook veel bieren kopen, maar zo te zien bij café bier central precies nog meer. In Antwerpen zijn wel meerdere cafés en bistros waar de keuze aan bier best groot is 😀

Het had niet veel gescheeld of ik had zondag ook op ’t dak van het MAS gestaan maar ik was thuisgebleven, maar wie weet hebt ge wel gelijktijdig met mijn vader op ’t MAS gestaan 🙂

• de keuze aan bieren is enorm in Bier Central, maar zo zijn er inderdaad nog cafés in Antwerpen. In het Paters Vaetje zijn we niet geraakt…
      Je vader was er misschien ook wel, maar ik heb ‘m niet gezien tussen de honderden mensen daarboven… 😉

6. Precies wat ik al verwachtte; je hebt er een prachtig weekend van gemaakt met alle ingrediënten die nodig waren om het tot een prachtige herinnering te maken. Want je weet het; als je later mooie herinneringen wilt hebben, zul je die nu moeten maken.

7. heerlijk zo’n vriendenweekeind… ik heb mijn weekeind in bed doorgebracht… met een fikse ontsteking in de bijholtes… brrrrrrrrrrr… dan ruil ik gelijk met jou hoor….

maar goed, dit weekeind hopelijk weer op de been en dan wel lekker er op uit…

overigens, ben jij ook zij blij dat je over bent gestapt vanaf weblog… brrrrr zoals dat er nu uitziet…