Bustrip WBF

Gisteren ben ik samen met onze schoonzoon meegeweest op bustrip met de Waregemse Bierfanaten.
Vrijdagnacht maar gewerkt tot 1u, zodat ik lekker uitgeslapen tegen 9u op de afspraak was. We waren met zo’n 25 personen, en onderweg hebben we nog 15 leden van de Ouwegemse Fluitjes opgepikt, zodat we met z’n 40 waren om eerst een bezoek te brengen aan brouwerij Van den Bossche.

Schitterend gelegen, net naast de kerk van Sint-Lievens-Esse, aan de rand van de Vlaamse Ardennen

Bruno Van den Bossche, reeds 4e generatie van de brouwersfamilie, leidde ons rond in hun artisanale brouwerij.

Van de eenvoudige mout, hier nog in zakken aangevoerd, worden godendranken gemaakt…

Enkele van de ingrediënten die in hun bieren aan bod komen…

De prachtige koperen brouwketel

Een aardigheidje bij het bezoek aan de brouwerij zijn de vroegere bijenkorven, in de vorm van een burcht, die door de voorouders van Bruno Van den Bossche werden gemaakt, en weldra zullen gerestaureerd worden.

Na de rondleiding was het natuurlijk tijd om te proeven van hun rijk assortiment, waaronder 4 soorten Pater Lieven, 3 soorten Buffalo en dan nog de Livinus en Lamoral bieren. Na het proeven werden we door het bestuur van onze bierproefvereniging verrast op een erg smakelijke broodjesmaaltijd. Waarna het tijd werd om met de bus naar het bierfestival van Bles in Zottegem te vertrekken. Daar hebben schoonzoon en ik volgende biertjes geproefd:

Tumulus 800 en Tumulus Magna

Toria Tripel en Toria Tripel USA

Orvelo Tripel

-Gouden Arend Tripel

-Cluysenaer Cuvée Noir

Jessenhofke Tripel

Beer Geek Wedding in London

Ename Cuvée 974

Kapittel Tripel Abt

Melchior Calvados Barrel OA

Het mag je dan ook niet verwonderen dat wij na dit alles enorm voldaan vroeg ons bedje opzochten…

Groetjes,

Billy

34 gedachtes over “Bustrip WBF

  1. Wat een bijzonder uitje! Je moet nog eens op Texel langs komen, daar brouwt men het bier ook zelf. Het bockbier is weer op de markt en mijn man en ik gaan dat komend weekend eens proeven… Bedankt dat ik mee mocht kijken met dit leuke uitstapje!

  2. Tof om dat samen met je schoonzoon te doen. Dat jullie vroeg je bed opzochten kan ik begrijpen. Moest ik al die bieren drinken, ze mogen me van de bus dragen en in mijn bed steken 🙂

  3. whahahaaaaa .. ’t verwondert mij dat jij nog recht kunt schrijven, billy! 😀

    zo’n brouwerij bezoeken is altijd een feest! Zeker het proeven achteraf!

    van alle bieren die jij opsomt ken ik er ..

    geen 1?

    tsssss .. da’s een gat in mijn (drank)cultuur dat dringend moet gevuld worden? 😀 😉 😀

  4. Zo, best veel biertjes die je geproefd hebt 😀

    Sommige komen mij bekend voor van naam maar van de meeste heb ik nog niet gehoord. Zelf vind ik het ook altijd wel leuk om eens een nieuw bier te proeven 🙂

  5. heyyyyyyyyyyy, hier ben ik jaren terug ook een keer geweest… goh, komen allemaal herinneringen boven bij zien van je foto’s… wat leuk… ja, dáár heb jij als bierliefhebber wel genoten….

  6. Ja hihi dat kunnen ze je niet meer afpakken.
    Sopje in en dododo.

    Ik Ben geen wijn lief hebber, ooit eens te diep ingekeken …. 😛 😀 :-T

  7. Hoewel ik geen bier drink lijkt het me leuk om eens een bierbrouwerij te bezoeken.
    Jullie hebben je in ieder geval goed vermaakt en lekker veel bier soorten mogen proeven.
    De bijenkorven zijn geweldig, terecht dat ze in ere hersteld gaan worden!
    groetjes,
    Elmar

  8. Zelf drink ik geen bier. Thomas kwam vandaag thuis met bier dat ‘ongelovige Thomas heet. Had iemand voor hem meegenomen uit België..
    Verder hebben we vorig jaar de brouwerij van Hertog Jan bezocht en alhoewel ik niets heb geproefd vond ik het wel leuk en leerzaam 🙂

    groeten Inge

  9. Jeetje wat gaaf zeg, en natuurlijk snap ik dat je meegegaan bent… maar eg zeg eens eerlijk zit er nu heel veel verschil tussen al die bieren… ik bedoel proef je het echt?..

dit vind jij er van...

