Werkperikelen

Na de herschikking van mijn afdeling, en de daaraan verbonden nieuwe invulling van mijn job (lees maar “degradatie”) eind vorig jaar, kreeg ik afgelopen maandag opnieuw een dreun te verwerken. Aan m’n huidige job was nl. een tussentijdse evaluatie verbonden waaraan een maandelijkse premie vast hing van 300 euro ter compensatie van het verschil in loon met mijn vorige job. Deze evaluatie, waar ik me helemaal niet kan in vinden, viel zoals je wellicht al vermoedt negatief uit, zodat ik het voortaan ook zonder die premie moet stellen.

Toen ik startte bij m’n huidige werkgever, heb ik me altijd voor 100 % ingezet, en me steeds flexibel, klantgericht en kwaliteitsvol gedragen. Ik ging ook heel graag naar m’n werk, en was er vast van overtuigd dat ik m’n loopbaan ook daar zou eindigen. Met deze 2 dompers op mijn werkvreugde, zie ik dat helemaal niet meer zitten. Al weet ik niet goed wat ik nu moet doen, want de bedrijven die nog vijftigers aan het werk willen helpen zijn dun gezaaid. Maar toch ben ik van plan om een zoektocht te beginnen naar een bedrijf dat mijn kwaliteiten nog naar waarde kan schatten. Want nu ben ik diep ontgoocheld…

Liefs,

Billy

31 thoughts on “Werkperikelen

  1. Ik zou inderdaad, zoals Jan zegt, eens bij de vakbond informeren. Mag zoiets? Ik kan me wel heel goed voorstellen dat dit soort nieuws je plezier in het werk ontneemt… Ik hoop dat je alles een plekje weet te geven. Succes met je zoektocht.

  2. Hoe demotiverend, begrijpelijk dat je er nu niet al te vrolijk bijloopt. Ik hoop dat uw zoektocht resultaat oplevert zodat je weer met plezier kan gaan werken. Niets lastigers dan tegen je zin gaan werken. Succes bij het zoeken en zeker de moed niet verliezen!

  3. Dit is echt wrang voor jou Billy. Stank voor dank van je huidige werkgever. Ik voel helemaal met je mee, want als vijftiger is het vinden van een andere job niet altijd even makkelijk. Ik wil je hierbij zeggen dat ik voor je zal duimen dat het zal lukken. En hoe heeft je vrouw An dit allemaal opgevat? 300 Euro minder per maand is niet niks. Dat gaat ten koste van je Bourgondisch uitgavenpatroon.
    Hopelijk duurt je ontgoocheling niet te lang. Ik wens je sterkte met het innerlijk verwerken.
    Liefs en groetjes
    Mara

  4. Je zou bijna denken dat het voorop gezet is om jullie de premies te ontnemen. ik neem aan dat je prima functioneert, anders hadden ze je echt niet al die jaren in dienst gehouden. Kan me heel goed voorstellen dat je werkplezier vergald is en je motivatie verdwenen. Toch maar uitkijken naar een betrouwbaarder werkgever. Ook al moet je wellicht een tijdje zoeken. Sterkte Billy!

  5. Ik weet idd nog wel van die andere dreun die je te verwerken kreeg bij je werkgever. En ook al heb je je jarenlang goed opgesteld en ben je loyaal geweest naar je werkgever, ik snap dat je er nu flink de pee in hebt….
    Ik zou uitgaan van je eigen kracht, kijk om je heen, vraag mensen of ze iets voor je weten of wat voor je kunnen betekenen, en geloof in jezelf. En het moet toch gek lopen dat er geen bedrijf is die iemand met zo’n staat van dienst en de juiste mentaliteit niet aan zich wil binden….

    Succes, het komt goed!!!!

    groet Inge

    vanaf nu is dit mijn nieuwe weblogadres webpostdinge.wordpress.com

  6. Ik hoop dat zulke werkgevers zich zelf nog eens tegen komen , hoe kun je nog gemotiveerd zijn als er zo met je omgesprongen word. Alleen voor meer winst waarschijnlijk.
    Groetjes.

  7. ik vind het niet meer dan begrijpelijk dat jij je niet langer goed voelt op je werk, billy!
    hoog tijd voor verandering, zou ik zeggen, want op deze manier blijven verderdoen is haast niet doenbaar??
    ik wens je heel veel sterkte én succes in je zoektocht, billy!!

    fijn weekend,

  8. laat je ontgoocheling je niet de moet laten verliezen billy,
    50+ zegt het al,
    da’s 50 keer meer waard:-)

    er zijn vast wel bedrijven die jou helemaal zien zitten
    succes hé jongen

    alles oké met je vrouw??

  9. Ik vrees het ergste. Je baas moet waarschijnlijk flink bezuinigen en doet dat op deze manier. Het gaat overal slechter en slechter. De economie loopt achteruit. Ik denk dat veel mensen moeten gaan wennen aan het feit dat de gouden tijden hier voorbij zijn.

  10. Wat vreselijk nieuws om zo te ontvangen. Na de klap, vindt altijd verwerking plaats. Laat het bezinken en geef het een plek. Met een fris geheugen en een schone blik is het altijd makkelijker solliciteren!

    Succes idd!

  11. Ja Bil wij werk mensen zijn maar een nummer.
    Tijden worden zekers niet beter.
    Als ik ga werken zet ik mijn verstand op nul en trek mij er niets van aan, en zo mijn dag door.
    Het is overal het zelfde, lonen worden steeds lager.
    Michael

  12. Ander werk zoeken is voor ons vijftigers niet zo evidend.
    Gewoon afwachten en je stil houden op he werk is mijn advies
    ondertussen eens de arbeidsmarkt aftasten en zien hoe je er daar voorstaat.
    veel sterkte alvast.

dit vind jij er van...

