Thuis

Vandaag mocht ik vrouwlief ophalen.
Tegen het bezoekuur was ik ter plaatse. Blij dat ik voor het laatst die slechte verbinding tussen Waregem en Zottegem moest rijden met de wagen.
Toen ik in de ziekenhuiskamer aankwam, stond vrouwliefs gezicht op onweer. De dokter was nog niet geweest, en eerder mocht zij het ziekenhuis nog niet verlaten. Hij moest nog zijn zegen geven, en ook nog wat papierwerk invullen om ervoor de zorgen dat vrouwlief in orde is met de ziekteverzekering. Vervelend…
Dan maar een koffie gehaald in de bar in afwachting. En nog wat tv gekeken. En me vermaakt met de steeds ongeduriger wordende eega. Tot het voor mezelf toch ook welletjes werd, en ik me ook al begon te ergeren aan dat wachten. Toen een verpleger ons ijsberend in de gang zag lopen, stelde hij ons voor om zelf de dokter te gaan opzoeken in de afdeling waar hij zijn raadplegingen geeft. Een kwartiertje verder waren we het ziekenhuis uit. Goed idee dus van die verpleger, maar had ie wel eerder mogen suggereren…

Thuis is een ziekenhuisbed geïnstalleerd, waar vrouwlief de nodige rust kan in vinden. De eerste weken mag ze enkel licht huishoudelijk werk doen, zeker geen rugbelastende dingen. Veel rusten, maar ook regelmatig bewegen. Rust roest! Zeker 6 weken niet autorijden. Corset dragen. En vooral zich laten verwennen…
Lap! Daar heb ik het weer aan m’n been…
Ik zal m’n best maar doen, zoals gewoonlijk…

Groetjes!

Billy

21 gedachtes over “Thuis

  1. Dus in België gaat het niet veel anders dan hier; Wachten, wachten en nog eens wachten.
    Verder wens ik je vrouw veel beterschap en jou veel sterkte Billy!
    Gr. J@n.

  2. Gelukkig is ze thuis en kan ze daar revalideren, al zal het zwaar zijn voor zowel je vrouw als jijzelf. Met veel geduld en rustig aan doen, komt het hopelijk allemaal weer goed Billy, hang in there en sterkte voor jullie beiden! X

  3. Dat verwennen gaat je vast wel goed af. Fijn dat vrouwlief weer thuis is. Maar wel balen van dat lange wachten. Vreselijk, wanneer je van anderen afhankelijk bent. Nogmaals van harte beterschap gewenst.

  4. Hoi hoi, ik was een tijdje niet in staat blogs te lezen. Vannacht wat genachtbraakt en je gelezen. Hopelijk gaat alles beterderrrrr met je vrouw en ben jij snel aan de beurt om terug verwend te worden. Sterkte!

dit vind jij er van...

