Balen!

Met onze wagen is het blijkbaar erger gesteld dan aanvankelijk gedacht werd.
Gisteren werd hij door de takeldienst van Touring naar onze garage gebracht, net op het moment dat ik telefonisch informeerde of ze al wisten wanneer de herstelling zou gebeuren. Toen al kreeg ik te horen dat het druk was, en dat men eerst nog de diagnose moest stellen. Omdat we de (2e) wagen van dochterlief konden gebruiken, maakte ik er mij niet echt zorgen in.

Vandaag belde ik nogmaals naar de garage, en kreeg toen te horen dat de herstelling een groot werk zou zijn. Bleek het niet aan de sensor van de nokkenas te liggen zoals de Touring-technieker had gedacht. De foutmelding van die sensor werd veroorzaakt door de distributieriem van de motor die versprongen is. Gelukkig heeft dit nog niet tot breuk van de distributieriem geleid, wat tot ernstige schade aan de motor kan leiden.
De herstelling valt ook nog onder garantie, nog een meevaller.
Maar wat me echt doet balen is de service die verleend wordt. Ik had graag een vervangwagen gekregen, waar ik eigenlijk binnen de garantieperiode recht op heb. Maar toen vrouwlief in panne viel afgelopen zaterdag had ik dus eerst Touring opgebeld, omdat wij al jaren bij deze pechverhelpingsdienst aangesloten zijn. Ik had toen eerst naar Lancia Assistance moeten bellen, omdat zij dan alles afhandelen en dan wél op een vervangwagen had kunnen rekenen. Wat nu dus niet meer het geval is.
Vanuit onze garage zelf zou men deze namiddag kijken of ze iets voor me kunnen doen, maar ik wacht nu nog steeds op een telefoontje… 😦
Morgen ga ik ’s zelf naar de garage rijden, dan weet ik meteen waar we staan…

Groetjes!

Billy

Advertisements

16 gedachtes over “Balen!

  1. Ja Billy jongen , beloftes en beloftes en altijd maar moeten wachten daar baal ik ook van ! Ook hebben we zelf dat ook meegemaakt ! gelukkig was de riem niet stuk !

    Off Topic ; Volgend jaar samen tour de ‘Ollande ???

  2. Slechte garage Billy, en maar smoesjes verzinnen, je moet zonder meer goed behandeld worden!
    Die economische crisis is nog niet zo erg als ze hun klanten nog zo durven te behandelen.
    Gr. J@n.

  3. Bedrijven maken de regeltjes tegenwoordig zo raar en onhandig, dat je er nooit aanspraak op kunt maken. Nog meer balen is inderdaad dat je auto stuk is, ik zou mij even geen raad weten zonder vervoer!

dit vind jij er van...

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s