de Tour

Iedereen blijkt het maar druk te hebben deze dagen.

En da’s met mij eigenlijk ook niet anders.
Deze dagen ben ik vooral druk bezig geweest met de Tour. Voor wie niks van wielrennen af weet, de Tour is hét hoogtepunt in het wielerseizoen. En ook commercieel een topper, zodat alle ploegen hun beste beentje…of renners, bijzetten om goed voor de dag te komen.
En dankzij Hanneke, die me een mooi wedstrijdkader doormailde waarmee we kunnen pronostikeren op de Tour, heb ik 10 familieleden bereid gevonden om mee te doen aan een Tourpoule. Het heeft me de eerste dagen wat reken- en denkwerk gekost om met behulp van Office Excel het programma zodanig aan te passen dat ik alleen maar de uitslag hoef in te typen, en zo automatisch ieders score kan bijhouden.
Onze schoonzoon nam een vliegende start, maar ik ben nog in het koppeloton te vinden. Vandaag deed ik een uitstekende zaak, met 7 van mijn renners bij de eerste 10. Maar de weg is nog lang…en de spanning kan alleen maar stijgen…

Groetjes!

Billy

24 gedachtes over “de Tour

  1. Ik vind de tour geweldig, maar om een heel andere reden, ik geniet van het landschap en waan me even in Frankrijk. Vroeger keek ik de Tour in kleine franse cafeetjes in het Massief, of aan de voet van de Pyreneeën, en ooit zaten we ‘gevangen’ en een dorp dat werd afgezet omdat de tourcaravaan eraan kwam. Maar nu kijk ik dus nostalgisch naar al die plekjes waar ik ben geweest, of vlak bij was, zoals de Vendee en straks St. Flour en Pau…….

    • ik zou zelf graag ’s een “Tour” door Frankrijk reizen, alle mooiste plekjes van dit bijzondere land aandoen. Maar ik vrees dat dit nog zal moeten wachten tot ik in pensioen ben…

  2. Ik kijk ook naar het landschap en vooral de plaatsen waar we zelf in vacantie’s kwamen, maar ook de tour zelf heeft af en toe de aandacht hoor..Suc6 met de poule.
    Groetjes.

  3. Wij doen het anders Billy ; we moeten vijf renners nemen die zo laag mogelijk geklasseerd moeten staan en zo dus de meeste punten moeten halen , ook moete er drie zeker eindigen ! ’t is niet zo makkelijk hoor !

  4. heu, het enigste wat ik van de tour weet is dat het in frankrijk is en dat ze op een vélo rijden…ben niet echt een sportmens vrees ik 🙂
    geniet er van!

  5. Ik volg het zo af en toe ook,zeker het programma van Mart Smeets de Avondetappe.
    Ook als er een Nederlander in de buurt zit een etappe te winnen, ben ik trots!
    Ik wist vroeger in de jaren 80/begin jaren 90 feiloos wie ermee deden etc.
    Geniet van de Tour en ik ben ook altijd stiekem voor jullie Tom Boonen 😉

    • gisteren deed ik het niet zo goed, Karin.
      Pronostikeren, ik dacht al dat dit woord niet in Nederland zou gebruikt worden. En na wat opzoekwerk denk ik dat er zelfs geen gelijkwaardig woord voor bestaat bij jullie

  6. Veel plezier en sterkte met de Tour de France. We kijken af en toe.
    De spanning van weleer is voor ons niet meer te vinden, maar over
    smaak valt niet te twisten. Fijne zondag Billy. Dat zal jou wel lukken.
    Groetjes
    Mara

dit vind jij er van...

