Weekendverslag 2 & 3 juli

Intussen is zoonlief terug thuis, en gaat het dagelijkse leventje weer z’n gewone gang.

Vrijdag heb ik de namiddag gewerkt, en zo konden vrouwlief en ik zaterdagvoormiddag al naar zee. Daar waren we afgesproken met haar broer en vriendin. Zij hebben een stacaravan in De Haan, en daar toegekomen hebben we eerst een aperitiefje gedronken. Daarna zijn we met de kusttram naar Oostende gereden. Daar hebben we samen gegeten in een eenvoudig restaurant, niet zo ver van de vistrap.
Na het eten zijn m’n schoonbroer en ik naar de Bierjutterij geweest, het bierproeffestival dat de plaatselijke vereniging al voor de 16e keer organiseerde. Het was heel aangenaam weer, en de sfeer in de tent op het Pauluspleintje was zalig. We proefden heel wat bieren, en raakten ook aan de praat met 2 babbelgrage Gentenaars. ’s Avonds kwamen onze vrouwen ons vervoegen, zij hadden de winkelstraten verkend (en ook de kassa’s laten rinkelen… 😉 ), en we zijn dan samen nog naar onze favoriete kroeg geweest: café Botteltje.
Daarna werd het hoog tijd om terug de tram te nemen, en aangekomen aan de camping terug de auto te nemen om huiswaarts te keren.

Zondagmorgen ben ik een uurtje gaan zwemmen, dan een bezoekje gebracht aan m’n moeder. Zij maakt het relatief goed, naar eigen zeggen nog steeds heel veel pijn, maar ik heb de indruk dat zij dat wat overdrijft (aandacht vragen zeker?).
’s Middags zijn we gaan eten naar domein de Ghellinck in Elsegem, waar in een reuzentent een eetfestijn werd georganiseerd ten voordele van het rust- en verzorgingstehuis de Linde, waar mijn schoonzus werkt. Het eten was erg verzorgd en lekker, en er was ook een massa vrijwilligers op de been om te helpen.
Na het eten zijn we naar ons huis getrokken, waar we tot de late uurtjes in het gezelschap waren van familie. Genoten van het lekkere weertje en hapjes en drankjes op ons terras.

Groetjes!

Billy

18 thoughts on “Weekendverslag 2 & 3 juli

  1. weeral een leuk weekend, maar van zo’n goed weer moet geprofiteerd worden 😉

    En van je moeder, wat oudere vrouwen durven wel eens vaker een beetje te overdrijven (ofja, ik denk dat vrouwen van elke leeftijd wel eens een beetje overdrijven :p)

  2. Zo dat was weer een druk weekend, maar lees ik nu dat je na het bier proeven en avondje uit, met een tram naar je auto bent gegaan?.. of was het je vrouw die reed… 😉

  3. Fijn dat het ~zoals ik tussen de regels doorlees~ beter gaat met je zoon. Heb je ook nog ondanks je volgeplande weekend tijd voor een bezoekje aan je moeder & heerlijk genoten zoals het hoort.
    Super joh.
    Wens je weer een fijne (werk)week Billy!
    ~X~

  4. Een gezellig weekend-verslag-log. Die rit met de kusttram wil Albert als trein- en tramliefhebber nog steeds een keer maken met mij. Welk traject is nu het mooist? Dan heb ik nog een vraag aan je. Wordt er in België niet gecontroleerd op drank door de politie? Omdat jij met de auto naar huis ging.
    Groetjes
    Mara

  5. hahha ik kan het geloven dat jij evenzeer van je weekends moet bekomen !? Hoe is dat slapen trouwens in een stacaravan , valt dat mee ? OUder worden is niet geestig en ja soms hebben die mensjes niets anders in gedachten dan klagen over hun pijn … dat is zo jammer genoeg … aan den andere kant goed dat er nog momenten mogen gedeeld … Leid haar maar wat af met je genietende verhalen 🙂 ! Groetjessssss

dit vind jij er van...

