Bijzondere ontmoeting

 

Gistermorgen vroeg uit de veren (5u45), om tegen 6u naar de bakker te gaan om ontbijt.
Na het ontbijt wat rondgeneusd in weblogland, en zelf ook een logje geplaatst. Daarna gedoucht, en dan zaten we al met een dilemma. Ze voorspelden warm weer, maar op dat moment zat de hemel nog potdicht, en zag het er naar uit dat de weermannen ons voor schut stelden. Dan maar een lange broek aan, met een licht zomerhemd.
We vertrokken naar de kliniek, waar mijn moeder deze week werd geopereerd aan haar schouder (voor de 2e keer). Deze keer lijkt alles in orde, vorige keer werd een spil gestoken maar de bevestigingsbouten zaten tegen het bot te schuren wat haar enkele weken enorme pijn gaf.
Na het bezoekje aan mijn moeder stond een bijzondere ontmoeting op de planning. Helaas werden we onderweg eerst nog opgehouden door een politiecombi. Bleek dat ik te snel gereden had (ik was Γ©cht in de onwetendheid, dacht dat ik 90 mocht terwijl dat maar 70 bleek), had 83 gereden. Minnelijke schikking van 50 euro aanvaard.
Daarna dus op weg naar Roeselare, waar we afgesproken waren met logvriend Ollie. Daar werden we hartelijk ontvangen, en onder het genot van een glaasje cava hebben we al heel wat kunnen babbelen over het loggen, familie, enz… Daarna zijn we in de buurt gaan eten in een Italiaans restaurant. Heerlijk genoten van het eten, ik had ossobuco gevraagd en vrouwlief scampi diavola. Ook vrouwe Ollie had die duivelse scampi, terwijl Ollie zelf zichtbaar genoot van lamskoteletjes. Bij het buitenkomen van het restaurant bleek de zon dan toch doorgebroken, en was het al lekker warm. Aangekomen bij Ollies huis was het tijd om afscheid te nemen, met de belofte om die ontmoeting te herhalen. Een mooie vriendschap lijkt geboren!

 

Daarna zijn vrouwlief en ik naar het Belgisch Kampioenschap wielrennen in Hooglede-Gits geweest. De firma waar ik werk was nl. hoofdsponsor van dit sportieve evenement, en ik had 2 gratis toegangstickets gekregen.
Er was heel wat volk op de been, en de zon gaf intussen al zijn warmte vrij. We hebben een stuk van het parcours afgewandeld, maar vrouwlief begon last te krijgen zodat we na een tijdje op onze stappen terugkeerden. De aankomst en oververdiende zege van Philippe Gilbert hebben we op een reuzenscherm dat in één van de stockplaatsen van ons bedrijf hing gevolgd. Daarna zijn we vertrokken richting huis, en besloten we om nog ’s langs te gaan bij vrienden. Bleek dat daar andere vrienden van ons zaten, en ook de dochter des huizes en haar vriend en hun pasgeboren dochtertje. Daar zijn we nog tot ’s avonds laat gezellig blijven zitten op hun terras, met aangepaste hapjes en drankjes… πŸ˜‰
Een gevarieerde en bijzondere zondag…

Groetjes!

Billy

β™₯

34 gedachtes over “Bijzondere ontmoeting

  1. Nounou…dat waren heerlijke daagjes zo! Leuk om altijd iemand te ontmoeten, en helemaal geslaagd als het klikt! Leuke foto ook van jullie beiden!
    Ondertussen schijnt de zon hier volop en is het tropisch warm…geniet er maar van!

  2. Wat ontzettend leuk om af te spreken met een collega-blogger! Leuke foto van jullie samen!

    Is het vandaag bij jullie ook zo warm? Ik vertrek zo nog even naar het zwembad om wat verkoelende baantjes te trekken.

  3. Ik gok dat jij de rechtse van de twee bent. Ziet er uit als een echte wielrenner. Heel leuk om een weblogger te ontmoeten en zeker als het dan ook klikt.
    Groetjes.

    • inderdaad, Joke. De rechter pannenlat ben ik! Enneh, wielrenner ben ik niet echt hoor. Fietser/fietsliefhebber is meer de juiste benaming… πŸ˜‰

  4. Dit zijn dus van die spontane en bijzondere ontmoetingen Billy. EINDELIJK eens een foto waar jijzelf opstaat. Ik weet dat je vrouw dat persΓ© niet wil, maar samen met Ollie is het een plezante foto geworden. Gewoon doorgaan met het ontmoeten van mede-webloggers en dan samen op de foto. En bij je vrouw een balkje over de ogen plaatsen. In Photoshop kan alles.
    O.T. Nog een beetje kunnen genieten van het korte maar mooie zomerweer in de lage landen?
    Hier aan de Costa del Sol schijnt de zon nog steeds uitbundig.
    Groetjes
    Mara

  5. Tof om nieuwe mensen te leren kennen, over een dikke maand is het mijn beurt om een medeblogster te leren kennen πŸ˜€

    En wie van de twee ben jij? (ik gok de rechter :))

dit vind jij er van...

