Batjesweekend

Oef, het behangen is achter de rug, én geslaagd. Al zal het nooit m’n favoriete bezigheid worden. Dan is verven toch écht meer mijn ding. En dat staat de volgende dagen op het programma. Daarna komt schoonbroer om het laminaat te plaatsen, zodat eind volgende week de klus zal afgewerkt zijn…

Dit weekend zijn er koopjesdagen in onze stad, die worden hier “Pandjes en Batjes” genoemd. Gisteren zijn vrouwlief en ik ’s gaan piepen. Al vlug sleurde ze mij één van haar favoriete kleerwinkels binnen. Nou ja, sleuren is veel gezegd, ik ging gewoon gewillig mee. En stond na enkele minuten al zelf kledij voor haar uit te halen. Een half uurtje later, en zowat 100 euro lichter, gingen we met pak en zak schoonbroer en vriendin gaan vervoegen, die net ervoor de winkel waren voorbijgelopen. Na een telefoontje van mijnentwege hadden we al vlug afgesproken om samen een terrasje te doen. Wat we dus ook daadwerkelijk hebben gedaan. Intussen paradeerden de aanwezige kandidaten voor de bellemanwedstrijd, en ook hun vrouwen waren in aangepaste kledij getooid. Na een wederzijdse traktatie namen we afscheid, en scheiden vrouwlief en ik onze wegen. Zij op pad om nog aangepast schoeisel, en ik op weg naar mijn favoriete shops: de muziekwinkels. In de Free Record Shop tikte ik 2 cd’s op de kop voor 15 euro: “19” van Adèle, en “the Resistance” van Muse. Omdat ik van m’n broer een gouden tip gekregen had, maar die in de Free Record Shop niet vond, ben ik ook nog naar het LP-center geweest. En daar hadden ze mijn volgende keuze wel voorradig: “In your dreams” van Stevie Nicks. Meer hierover in volgende muzieklogjes. Blij als een klein kind dan terug afgesproken met vrouwlief, die ondertussen onze beste vrienden tegen het lijf gelopen was. Vriendin wou ook nog even binnen in de kleerwinkel van daarnet, en nadat ook zij iets “gescoord” had, zijn we voor de tweede keer op terrasbezoek geweest.
Na opnieuw wederzijds trakteren, zijn we huiswaarts gereden om ons vlug ietwat te verfrissen. Want ’s avonds werden we bij vrienden verwacht voor een vriendenavondje. Heel veel plezier gehad, de drank vloeide rijkelijk en de hapjes konden niet op. Toch redelijk vroeg thuis, tegen 01u15 lagen we al in bed…

Vanmorgen toch vroeg op, maar het fietsen leek me gezien het erg winderige weer geen goeie keuze, waardoor ik maar verkoos om een uurtje te gaan zwemmen. Daarna nog boodschappen gedaan, en daarna online een hotel geboekt voor ons vriendenweekend in oktober, dat ik deze keer als verrassingsweekend wil organiseren. En nu zit ik deze tekst te typen, en is het weldra tijd om te genieten van wat vrouwlief klaarspookt met de scampi die ik daarnet haalde.

Nog een fijne zondag, en voor de Nederlandse vaders nog een prettige Vaderdag!!!

Liefs,

Billy

21 thoughts on “Batjesweekend

  1. Klinkt vreselijk gezellig allemaal. Volgens mij is dat een vrolijke boel, als die vrienden bij elkaar. Prettige zondag verder!

  2. Hi Billy
    uw logje is geheel verandert zeg.
    Hoorde het van mijn zus dat het Batjesweekend was bij jullie. Volgende week is er braderie in Kortrijk en ook in Brugge. Bij mooi weer, ga ik misschien met mijn nicht eens naar Brugge;
    Smakelijk en fijne week

  3. 19 is is een hele mooie cd, wij hebben die ook net als 21 haar vervolg album… enne nog nooit gehoord van dat pandjes en batjes… dus heb er weer wat bijgeleerd…

  4. Dat uurtje zwemmen zie ik ook wel zitten. Maar de winkels in om kleding te kopen is niet m’n favoriete bezigheid. helaas is het zo af en toe noodzaak.

  5. Ben jaloers, wow wat een koopie en wat voor cd’s! Mijn voorraadje schreeuwt vooral om Muse!

    Ik had vrijdagavond een onverwacht avondje uit; bourgondisch eten op de markt in Uden; eten en drinken voor noppes omdat schonebroer de aankleding (= ballonnen) had verzorgd! Met schonezus en twee anderen tot sluitngstijd ervan genoten…ook scampi’s. Allemaal kleine hapjes en leuke livemuziek!
    Jammer dat ik mijn fototoestel niet bij me had, anders had ik er zeker een logje overgeschreven.

    Een fijne nieuwe week Billy!!!

  6. Je hebt het toch wel zwaar Billy dat vrouwlief je meesleurt of zoals jij het zegt vrijwillig mee gaat zo’n kledingwinkel binnen en je weer 100 EURO lichter maakt. Ik heb echt met je te doen. Dat wordt dus een paar uurtjes extra in de nacht om het terug te verdienen. *wink, big smile* Qua weer was het zondag bij jou niet plezant. Hier wel!
    Saludos
    Mara

  7. Hmmm, ik lees deze log 2 zeker 2 dagen te laat. Het beste kies je behang wat je de volgende keer een leuk kleurtje kunt geven. Dan ben je van die behangklus af namelijk 😀
    Jullie hadden iig een goed w-end.. EN nu d edinsdag vullen.

  8. ha billy, het was dus weer een weekend “business as usual” , gezelligheid troef!
    ik ben zaterdagvm in de stationstraat geweest, het was nog redelijk kalm toen, we vluchten altijd voor de toeloop 🙂
    fijne dag nog!

  9. Heb je de cd van Muse al beluisterd? Wat een muziek zeg, briljant! Ik zag laatst een liveregistratie van hen op een Engels festival, Glastonbury. Daar vertolken ze samen met The Edge “Where the streets have no name” van U2. Een aanrader!! Wellicht wel terug te vinden op Youtube.

dit vind jij er van...

