Adele – Make you feel my love

Om maar direct met de deur in huis te vallen: Adele staat hoog op mijn verlanglijstje van nog aan te schaffen cd’s! Ik vind haar fantastisch, wat een stem heeft die toch!
Adele werd geboren op 5 mei 1988 in London. Sinds haar 1e single “Hometown Glory” in 2007 rijgt ze het ene succesnummer na het andere aan elkaar. Haar debuutalbum “19” werd een groot succes, en sinds 21 januari 2011 bracht Adele haar tweede album uit, getiteld “21”. Op 20 februari 2011 presteerde ze iets wat de Beatles in 1964 ook lukte. Ze stond namelijk tegelijkertijd met twee singles (“Rolling in the Deep op nummer 4 en Someone Like You op nummer 1) in de Britse Singles Top 75 en 2 albums (21 op nummer 1 en 19 op nummer 2) in de Britse albumlijst.

Dit nummer, “Make you feel my love”, werd trouwens geschreven door Bob Dylan, maar werd nooit door hem zelf uitgebracht. Er bestaat ook een mooie versie waarin Adele een duet zingt met Paul de Leeuw, waarvan de Nederlandstalige tekst gekozen werd uit meer dan 500 inzendingen: http://www.youtube.com/watch?v=yq_I2JGQpkc

Muzikale groetjes,

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

21 gedachtes over “Adele – Make you feel my love

  1. Hey Billy, Adele is een topper en ook één van mijn favoriete zangeressen! Goh, wie had dat gedacht … Billy en Desire met een gezamenlijke favoriet 😉

  2. Yep I know her en ik vond haar fan-tas-tisch een tijdje geleden bij The Voice of Holland, tuurlijk ook vanwege haar stem, maar vooral hoe ze echt spontaan en niet gemaakt meeleefde met de kandidaten!
    (Ze komt tuluk zelf ook uit een talentenjacht ;-)). Greeeetz!

  3. Ik vind het een heerlijke zangeres, prima stem mooi herkenbaar nummer, haar videoclips zijn indringend en sober, hou ik wel van als een film noir zeg maar.

  4. Jáááááááá…. ik ben ook een grote fan van Adele!! Wat een stem heeft ze! Ik ga meteen even genieten van: “Make you feel my love”!
    Liefs Mar

  5. Adle is goed he…. Ik oefen me suf om dit liedje in ieder geval zonder zong op de piano te kunnen spelen…. Ben nog niet zo ver hoor….
    En verder doe ik de hele week al mee met de prijsvraag van skyradio. Mag je naar een concert van Adele in Amerika voor 2 personen en de reis krijg je erbij….
    Ideetje ook voor jou? Je kunt nog meedoen tot vrijdag….

    groetjes Inge

  6. Adele klinkt hier ook regelmatig
    weet je wat Roy zei ?
    Anouk is mijn bitch en Adele is mijn schatje
    op mijn : en ik dan?
    kreeg ik : jij bent mijn vrouw
    NAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!

  7. Sorry voor dit plakbriefje, ik wou je alleeen even laten weten dat ik weer thuis ben en je lieve, warme wensen méér dan apprecieer! Volgende keer dat ik hier langs kom mag je beslist een iets persoonlijker reactie van mij verwachten hoor! Dikke knuffel, gerdaYD

dit vind jij er van...

