Bob Dylan – Sara

Afgelopen dinsdag werd Bob Dylan 70 jaar. Dit werd uitgebreid gevierd en bewierookt in het Belgische artiestenlandschap.

Bob Dylan heet in het echt eigenlijk Robert Allen Zimmerman, en is van joodse afkomst. Waarom hij Bob Dylan koos als artiestennaam blijft nog steeds een goed bewaard geheim, al doen er vele geruchten hierover de ronde.

Hij heeft een heel uitgebreid oeuvre, van protestsongs tot folk, blues, rock, country en zelfs gospel.

Hij heeft ook heel wat klassieke hits op zijn palmares, die ook door vele artiesten gecoverd werden.

Ik heb dit liedje gekozen omdat het een wat minder bekende song is, maar ik vind het zo’n mooie ballade…een ode en tegelijk een afscheid van zijn vrouw Sarah Lownds waarmee hij gehuwd was van 1965 tot 1977. Van Bob Dylan plaatste ik trouwens al eerder het liedje “Hurricane” op mijn log (nog bij web-log.nl toen: https://houdenvanhetleven.wordpress.com/2009/10/16/bob-dylan-h-1/), waarvan de aanleiding ook verfilmd werd (“The Hurricane“)

Muzikale groetjes,

Billy

25 thoughts on “Bob Dylan – Sara

  1. I laid on a dune, I looked at the sky
    When the children were babies and played on the beach
    You came up behind me, I saw you go by
    You were always so close and still within reach

    Sara, Sara
    Whatever made you want to change your mind?
    Sara, Sara
    So easy to look at, so hard to define

    I can still see them playin’ with their pails in the sand
    They run to the water their buckets to fill
    I can still see the shells fallin’ out of their hands
    As they follow each other back up the hill

    Sara, Sara
    Sweet virgin angel, sweet love of my life
    Sara, Sara
    Radiant jewel, mystical wife

    Sleepin’ in the woods by a fire in the night
    Drinkin’ white rum in a Portugal bar
    Them playin’ leapfrog and hearin’ about Snow White
    You in the marketplace in Savanna-la-Mar

    Sara, Sara
    It’s all so clear, I could never forget
    Sara, Sara
    Lovin’ you is the one thing I’ll never regret

    I can still hear the sounds of those Methodist bells
    I’d taken the cure and had just gotten through
    Stayin’ up for days in the Chelsea Hotel
    Writin’ “Sad-Eyed Lady of the Lowlands” for you

    Sara, Sara
    Wherever we travel we’re never apart
    Sara, oh Sara
    Beautiful lady, so dear to my heart

    How did I meet you? I don’t know
    A messenger sent me in a tropical storm
    You were there in the winter, moonlight on the snow
    And on Lily Pond Lane when the weather was warm

    Sara, oh Sara
    Scorpio Sphinx in a calico dress
    Sara, Sara
    You must forgive me my unworthiness

    Now the beach is deserted except for some kelp
    And a piece of an old ship that lies on the shore
    You always responded when I needed your help
    You gimme a map and a key to your door

    Sara, oh Sara
    Glamorous nymph with an arrow and bow
    Sara, oh Sara
    Don’t ever leave me, don’t ever go

  2. bob dylan is een héééééle grote mijnheer!!

    zijn liedjes blijven mooi, zelfs een mensenleven later? 😀

    dit liedje zongen wij altijd voor ons nichtje ‘sara’! 😉
    ik geloof zelfs dat zij haar naam te danken heeft aan dit lied ..

    fijne avond, billy!

  3. Het eerste wat in me opkomt is: WAT??? 70 jaar Bob Dylan??!!
    Het voorbeeld van vele artiesten en yep zelfs van the Boss ;-), mooi mens met een apart geluid.
    Het muziekske de Hurricane vind ik zijn mooiste, maar dit is ook niet verkeerd…~enjoy the muziekskes Billy~
    Fijne avond.

  4. Bob Dylan is toch wel een van mijn favoriete niet metal artiesten 😛 Ik heb zijn oudere werk als vinyl in de kast staan, en heel af entoe draai ik dat nog.

  5. Hehehehhe die pagina staat hier bijna ganse dag open .. in de wetendheid dat ik wel ergens een moment ging vinden 🙂 en zeker niet zonder spijt !! prachtig muzikaal logje , waar je weer heel wat gaatjes vuld in men muziekbibliotheek ! Mooie song eveneens , een heel fijn wk voor jouw , je lieve vrouw en naasten x

  6. hi man
    niet te geloven dat jij naar Marco bent geweest. Zaterdag was mijn zoon en zijn vriendin daar, vond ik ook strange, want hij houdt ook niet van die muziek, maar dan nog liever Marco dan Clousseau
    En ik hoor heel graag Born in the USA
    fijn weekend en groetjes

  7. Zelf heb ik eigenlijk niks met Bob Dylan. Wist niet dat hij van (Duits?) Joodse afkomst is. Bij Bob Dylan denk ik toch meteen aan blowin’ in the wind.

  8. “Deze video bevat inhoud van SME, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land.”… is de melding die tevoorschijn komt als je op de video klikt, maarrrrrr ik heb zelf even op youtube gezocht en echt … legendarisch!

  9. Ik heb zo heel erg niets met Bob Dylan, ik geloof dat ik nu vloek in de kerk, maar ik vind de man niet mooi zingen, en ik ben niet onder de indruk van zijn teksten.
    Mijn broer is ook zo helemaal into Bob geweest een tijd, brrr….not my cup of tea.

    • hey, van harte welkom op mijn log! Ik heb min of meer hetzelfde gehad, vind nog steeds niet dat hij een goeie stem heeft, maar da’s ook zijn handelsmerk hé. Maar de songs mogen er van mij toch wel zijn, en blijkbaar denken vele artiesten dat, gezien het grote aantal covers die van zijn werk werden gemaakt…

dit vind jij er van...

