Zondagavond

17u45: Ik sta op de uitkijk op de blauwe verdieping van het Sportpaleis in Antwerpen. Voor mij is het de eerste keer dat ik deze concertzaal bezoek. Rechts van mij hoor ik een vrouw in tragerig Limburgs praten  aan de telefoon, terwijl links van mij twee vrouwen in sappig Gents druk overleggen over hun interieur. Naast het Limburgse koppel zijn vrouwlief, dochter en de schoondochter van onze beste vrienden eveneens aan de praat. Intussen stroomt het volk toe, te voet of met de wagen. En sommige mensen brengen de wachttijd door op café of op één van de terrasjes aan de overkant. Verder ziet de omgeving er maar triest uit, vooral gebouwen en industrie.

18u30: we begeven ons naar de zaal, waar nog heel wat open plaatsen zijn

Enkele mannen worden naar boven gehesen in de bedieningsinstallatie voor de spots. Ik benijd ze hun job niet, want enkele uren daarboven hangen zonder mogelijkheid om even een sanitaire stop te houden, zou niks zijn voor iemand als ik die om de haverklap een plasje moet doen… 😉

19u00: de lichten worden gedoofd, en we krijgen een kleine Nederlander te zien. Een kleine Nederlander met een grootse stem: Van Velzen. Ze spelen een niet onaardige set, maar de geluidskwaliteit laat ietsje te wensen over. Misschien ligt dat wellicht aan het feit dat ze enkel het voorprogramma waren.

20u00: het is zover, de artiest waarvoor we vanavond naar het Sportpaleis gekomen zijn komt op: MARCO BORSATO!

We krijgen een wervelend optreden te zien. Mooie romantische en ontroerende ballades, afgewisseld met stevige songs.
Ook al is Marco nu niet direct eerste keuze in mijn muzieksmaak, ik kan de show goed smaken. En ik heb bewondering voor de mens, die na zo’n grote financiële tegenvaller er weer alles aan doet om uit dat dalletje te kruipen. En dat met een vriendelijkheid en een lach die model mag staan voor ieder mens.

Een klein uurtje later brengt Marco een ode aan zijn aanwezige vrouw Leontine Ruiters, een valstrik eigenlijk van zijn entourage.

De show wervelt voort, gastartiesten Krystl, Ben Saunders en Lange Frans brengen een extra toets.
Het verveelt nooit, en visueel valt er altijd iets te beleven.
Marco Borsato is omringd door goeie artiesten, en is zelf natuurlijk een vakman.
Zijn show is gewoon àf!

Iets na 22u00 wordt de show afgesloten, en Marco en zijn band nemen afscheid van het dankbare publiek.

Voor mij was het een mooie belevenis, een absolute aanrader.

Afsluiten wil ik doen met mijn favoriete Marco-liedje, hier in een clip die mij zo vaak de krop in de keel laat krijgen…: “Dochters”

Liefs,

Billy

32 gedachtes over “Zondagavond

    • daar sla je de nagel op de kop, J@n!
      Een artiest bezig zien kan een heel ander idee geven over zijn werk.
      Mijn bewondering voor Marco is er alleen maar door gestegen!

  1. Concerten lijken me altijd wel leuk, alhoewel marco borsato mij niet echt aanspreekt 😉

    Het sportpaleis is idd niet de beste buurt. Een vriendin van mij woont daar en ze kan niet wachten tot ze daar weg kan. Oudjaar bracht ik bij haar thuis door en dan moest ik om 3u ’s nachts naar de metro aan het sportpaleis, niet bepaald de leukste buurt om in de donkere alleen rond te lopen, gelukkig patrouilleerde er veel politie 🙂

  2. Wat leuk! Marco in Antwerpen. Ik kan me helemaal voorstellen hoe indrukwekkend het is geweest na het lezen van jouw log. Ben zelf nog nooit naar een optreden van hem geweest. Zingen kan-ie! Zelf ben ik geen fan maar ik bewonder hem wel. En het lijkt me ook een lieve man.

  3. Zo te zien en te lezen heb je goed genoten 😉
    Dochters is echt een prachtig nummer!

    Mijn voorkeur gaat dan ook meer uit naar Guus Meeuwis 😉
    Maar ik vind Marco ook goed.

    Liefs

  4. Dochters… een prachtig nummer. Ik heb hem het nummer horen zingen tijdens een concert van Guus Meeuwis. Marco was te gast.
    Ik kan me voorstellen dat je een heerlijke avond hebt gehad! Bedankt dat ik mee mocht genieten.

  5. Was je daar nog nooit geweest joh? Marco trekt mij in zijn geheel niet, en ik zou zelf nooit naar een concert van hem gaan. Maar voor iedereen wat wils gelukkig. Zo hadden jullie een avond om te onthouden 🙂

  6. WAUW, ook al is het niet jouw eerste keuze betreft marco…Maar wat een show heeft hij neer gezet, als ik dat zo op die foto’s bekijk! Mooie ervaring er bij zou ik zeggen! 😀

  7. Hee, wat leuk dat je “onze” Marco hebt bezocht. Het is en blijft een toffe peer ondanks dat ik niet al zijn nummers kan waarderen. Een echt goede stem heeft hij eigenlijk niet, maar de melodieën makken veel goed. En het is dat IK ze niet heb maar ik kan me voorstellen dat jij bij het nummer “Dochters” even moest slikken. Zou er nog eens een nummer genaamd “Zonen” komen?
    😉

  8. Marco is top. Om één of andere reden “hou” ik van die man. Ben vorig jaar ook gaan piepen. Stond toen ergens vanvoor…. Als ik mij niet vergis speelde ze toen “Margherita”….één van de beste nummers van hem !

  9. Het is absoluut niet mijn favoriet. Dan ben ik meer voor Van Velzen 🙂
    Maar, het nummer dochters, dat kan ik niet eens horen… Dan biggelen de tranen over mijn wangen…

  10. Hoewel wij een prive concert van Anouk hadden ben ik toch behoorlijk jaloers op je Billy!!
    Marco is toch wel mijn favoriet (qua muziek)
    Ik zal vanavond een blog over het concert van Anouk op mijn blog zetten.

  11. Gaaf hoor, het is een mooi blog geworden, ik had al een paar keer een stukje op hyves gelezen, nu zet ik hier even een korte reactie neer.
    Marco , ik ben er nog nooit naar toe geweest maar ik kan me zo voorstellen dat het geweldig was!
    fijn weekend!

dit vind jij er van...

