Photoshop CS5 voorbeeld

Ok, omdat net die woorden in m’n vorig log nietszeggend zijn, heb ik me aan een voorbeeldje gewaagd van wat we allemaal geleerd hebben.

Ik heb deze dame bij m’n afbeeldingen staan.

Om nu bvb. haar lippen een kleurtje te geven zou je die eerst moeten selecteren. Maar omdat de afbeelding redelijk egaal van kleur is, is het niet zo eenvoudig om enkel de lippen te selecteren. Daarom heb ik via het aanmaken van een “pad” rond de lippen, dat nauwkeurig kunnen doen. Ik heb het hier nu wel redelijk snel willen doen, maar je merkt het resultaat. Bemerk ook dat de structuur van de lippen behouden bleef.

Dit is slechts één van de voorbeelden wat je met het programma kan doen. Photoshop is een uiterst krachtig programma, met enorm veel mogelijkheden. Ook al kan je er creatieve dingen mee doen, het is hoofdzakelijk bestemd om foto’s of afbeeldingen mee te bewerken.

Wellicht volgen er nog wel ’s wat bewerkingen van me, en ik hoop ook zelf ’s een mooie kopfoto te maken voor mijn log. Wie trouwens vragen heeft erover, mag me altijd mailen.

Groetjes,

Billy

29 thoughts on “Photoshop CS5 voorbeeld

  1. Knap hoor! Ik ben na al die jaren volledig zelfstandig in staat een foto te verkleinen, zodat hij niet te veel ruimte inneemt op mijn log en verder word ik helemaal kriegel van al die termen die dat uiterst simpele fotoprogrammaatje mij allemaal voorschotelt. Aan mij is het dus niet besteed!

  2. De lijnen van de lippen zijn te scherp. Die had je een wat natuurlijkere look moeten geven eigenlijk.
    Maar daat kwam je mss niet aan toe. Verder mooi plaatje!

  3. knap hoor.
    zelf ben ik een absolute nul als het hier om gaat.
    mijn kinderen zijn er veel handiger mee.
    klik op de onderstaande link en je kunt zien wat san er mee gedaan heeft voor school.

dit vind jij er van...

