Zwarte (Giro)dag

Vandaag is een zwarte dag voor de Belgische wielerwereld.

Wouter Weylandt, vorig jaar in Middelburg nog ritwinnaar in de Giro, kwam vandaag tijdens een afdaling in diezelfde Giro ten val, en was volgens de ploegdokter op slag dood. Hij werd nog naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis overgebracht, maar geen hulp kon nog baten.

Wouter Weylandt was dezelfde leeftijd van onze zoon, amper 26, en zou in september vader worden.
Hij was eerst niet eens voorzien om de Giro te rijden, maar moest invallen voor een ploegmaat.

Verschrikkelijk!!!

29 gedachtes over “Zwarte (Giro)dag

  1. Vanmiddag toen het net gebeurd was hadden ze nog ene filmpje van hoe hij er bij lag. Afschuwelijk, dat is nu van de krantensites af zag ik. En voor zijn partner zo erg!!!

  2. Ja wat een in en intriest nieuws! Onze zoon vertelde hier net dat hij het zo’n beetje ‘live’ had gezien op tv. Ongelooflijk tragisch!

  3. Ik zit het net te lezen…..verschrikkelijk,
    ik leef met de (Belgische) wielersport mee Billy…hij zou eigenlijk niet mee doen in de Giro, zijn ontredderende zwangere partner en familie en vrienden…pfff

  4. Vreemd gevoel heb ik hier altijd bij. Ook als bijvoorbeeld een voetballer tijdens de wedstrijd overlijdt. Zo’n raar idee dat je met zijn allen een strijd levert, maar dan toch eigenlijk weer alleen. Vreselijk om het op TV te zien als buitenstaander, je zal als familie maar via de TV dit moeten zien, afschuwelijk! Ik wens de nabestaanden heel veel moed en sterkte toe, brrr.

  5. Wij leven met je mee dat zo’n jongeman op deze manier afscheid moet nemen van het aardse leven. Hij is trouwens de vierde renner die in de Giro d’Italia om het leven komt. In september a.s. zou hij vader worden. Verschrikkelijk voor woorden. Wij leven mee met zijn nabestaanden.

  6. Ik was er stil van toen ik het hoorde. In de derde etappe, de etappe die hij vorig jaar nog won……
    Wat een verschrikkelijk nieuws, en voor jou, als wielrenner en landgenoot, nog een graadje erger….
    Voor zijn familieleden het allerergst!

  7. Ik heb hem zien liggen tijdens de reportage en dit is inderdaad een zwarte dag ook voor de Giro en niet alleen voor het Belgische wielrennen!

  8. Ik verschoot ook van het nieuws, echt verschrikkelijk. Het moet vreselijk zijn voor iedereen die hem lief had, voor zijn naasten, maar vooral voor zijn zwangere vriendin. Ik denk dat te horen krijgen dat je man is overleden zowat de grootste angst is die je kan hebben als je zwanger bent.

  9. Wij zaten te kijken, en wisten uit de beelden dat het heel erg moest zijn maar dit is in en in triest voor iedereen om hem heen en alle liefhebbers.
    Groetjes.

  10. Inderdaad werkelijk vreselijk nieuws, Billy … ik zag er een foto van in onze regionale krant … Wouter liggend op straat. Krijg nu opnieuw kippevel.

  11. Inderdaad vreselijk en ik voel enorm mee met zijn vrouw en nabestaanden en wat erg dat het kindje zijn/haar vader nooit zal kennen.
    Veel te jong gestorven….brrrrrrr kippenvel.

dit vind jij er van...

