Moederdag

Vanmorgen was ik al om 7u20 op pad met de racefiets. Het zag er nochtans nog dreigend onweerachtig uit, de wolken pakten samen aan de hemel en maakten er een apocalyptisch schilderij van. Ook de wind droeg bij aan het naderend gevoel van onweer, maar dat bleek uiteindelijk volkomen onterecht. Zelfs op dat vroege uurtje was het al lekker warm, en als je de wind als bondgenoot zag was het zelfs ideaal fietsweer. De reden waarom ik zo vroeg op pad was, is omdat het vandaag Moederdag is. En we wilden nog deze voormiddag een bezoekje brengen aan mijn moeder. Vrouwlief had voor een mooi boeketje rode rozen gezorgd, waar zij heel tevreden over was. Overigens had ik voor vrouwlief zelf het kookboek van Jeroen Meus gekocht, waar ze al een tijdje naar hengelde… En van de kids kreeg ze een waardebon voor een schoonheidsbehandeling (zou die dan nodig zijn… :-P)

Na het bezoekje aan mijn moeder, zijn we richting schoonmoeder gereden, waar we samen met schoonbroer en partner een glaasje cava dronken als aperitief. Om dan samen naar het barbecuefestijn te gaan, dat de minivoetbalploeg van zoon en schoonzoon organiseerde. Opnieuw heel lekker gegeten, met een ruime keuze aan vlees en groentjes.

Daarna was het tijd om naar het voetbal te gaan, de laatste competitiewedstrijd van onze favoriete ploeg. En aan het zoutloze seizoen dat ze doormaakten, hebben ze vandaag nog een belabberd einde gebreid. Ze verloren met 0-2 van Oudenaarde. Het enige voordeel is dat we nu weer meer zondagen vrij zijn om andere dingen te doen…

Vanavond verwachten we schoonbroer en partner nog om ons afgewerkte terrasje “in te branden”. Hopelijk houden we het nog droog, want de zon is al een tijdje niet meer te bespeuren…

Groetjes,

Billy

โ™ฅ

16 gedachtes over “Moederdag

  1. Heel goed om zo vroeg te gaan want hier is het in ieder geval 30 graden geworden en naar mijn mening is dat beter terras weer als fiets weer. Maar ik ben natuurlijk geen kenner.
    Groetjes.

  2. Aan dfeze kant is het nog prachtig om buiten te zitten, met op dit moment nog volop zon.
    Maak er nog wat van vanavond Billy, want morgen wacht weer een nieuwe week.
    Gr. J@n.

  3. Dat klinkt als een leuke dag ๐Ÿ™‚
    Ik ben vanmorgen om 8u al gaan zwemmen dus ik was ook al vroeg uit de veren ๐Ÿ™‚ Moederdag hebben wij gevierd door elk (mijn zus en ik) een klein cadeautje te geven en dan vanavond samen te barbequen.

  4. Mijn moederdag was ook geslaagd ๐Ÿ˜‰
    Voor mij is het ook beter weer achterin de tuin in het badje of op terrasje hoor dat nu op de fiets ๐Ÿ˜‰
    Fijne nieuwe (werk) week, liefs!

  5. Mja , in Roeselare zag het vanochtend vroeg er niet goed uit , maar we hebben met de middag een zonnig koud buffet gegeten en jandorie , bijna alles was op ! Als pirhanna’s tot op het bot , TV was trots dat ze zo gesmoffeld hadden
    Toen ik om kwart voor de uitslagen hoorde zei ik : “Verdomme , Billy zal weer teleurgesteld zijn , maar toch beter dan den Essevee !
    En Billy geniet van je bezoeken aan je ma en schoonma ! Ollie en TV zijn (allemaal) ze al heel lang kwijt , soms zoals vandaag nijpt dat !
    Morgen speelt LFC ook voor een Uefacupplaats tegen Fulham daar even steunen ?

  6. Zo, dat klinkt als een fijne moederdag. Ik heb ook een fijne dag achter de rug. Ik heb mijn moeder een Italiaanse kruidenkaas met een droge worst cadeau gedaan, dit viel erg in de smaak. Wij zijn ook wezen fietsen, dat was een flinke strijd -tegen de wind in. Maar terugweg was het heerlijk!

dit vind jij er van...

