Fietshelm

Deze namiddag heb ik ‘m eindelijk op de kop getikt. Een nieuwe fietshelm. En de winkel was deze keer niet gesloten… 😛

Het werd deze Lazer O2, lekker licht model en bijzonder handig door de draaiknop bovenaan, die het mogelijk maakt om de helm zo goed mogelijk aan te sluiten op het hoofd. De vele openingen maakt hem ook bij warmer weer comfortabel om dragen.

Ik ben een hevig voorstander van het dragen van zo’n helm, en zal met de racefiets nooit zonder op pad gaan. Zoals sommige logvrienden zich misschien herinneren, ben ik al 2 keer gevallen, en bij de laatste val was het resultaat een in 3 stukken gebroken helm en een hersenschudding. Had ik toen die helm niet op gehad, dan was er van loggen niets meer terecht gekomen, en was ik hoogstwaarschijnlijk al door pieren verteerd… 😀
In de meerderheid van de ongevallen met fietsers, zijn hoofdletsels het gevolg. Een fietshelm dragen vermindert het risico op een hoofdletsel met 75 procent en het risico op een hersenletsel met 85 procent. Verwondingen aan het hoofd zijn zelfs de belangrijkste doodsoorzaak bij fietsongevallen. In negen op tien dodelijke ongevallen met fietsers is een hersenletsel de doodsoorzaak.
Redenen genoeg dus om die pot te dragen!

Groetjes,

Billy

♥

19 gedachtes over “Fietshelm

  1. Gelijk heb je. NAdat hij van zijn brommer viel trouwde mijn neef Bopske in een geborduurde luier en een gesluierde valhelm van de Gamma.Zijn neef Abske was de bruidsjoker. Je moet wel na zo’n ervaring

  2. Op een race fiets of brommer okeen een goede zaak, maar op een gewone fiets met ongeveer 14 km per uur hoeft het voor mij niet, je kunt ook overdrijven.
    Groetjes.

  3. dag Billy
    een fietshelm is niet trendy, maar het is toch voor uw eigen veiligheid.
    Ik draag die niet, maar ik ga dan ook maar naar school fietsen, en ja, ook daar kan ik vallen, dus we zullen maar hopen van niet.
    En dat gedoe met mijn ex, hangt mijn keel uit. Heb nieuwe gekregen van mijn advocaat, hij heeft nu 500 euro betaalt, maar dat is voor de kosten van mijn advocaat, dus nog geen euro gekregen. Ik begrijp dat hier allemaal niet meer. Naar het ocmw geweest, maar die helpen maar als ik de deurwaarder aan de deur krijgt en 25000euro schulden heb, ben al overal geweest, en loopt overal met mijn kop tegen de muur. Meneer is gemakkelijk. Maar we houden de moed erin
    nog een heel fijne week

  4. Een prachtige helm Billy. Groot gelijk wat het dragen daarvan betreft. Niet alleen voor wielrenners, ook voor de kleinsten onder ons is het geen overbodige luxe.

  5. Racefietsen is natuurlijk iets anders dan gewoon fietsen , dus als ik lees welke vallen je al hebt gemaakt , amai ! Dan lijkt het me logisch en t’is nog een schoontje ook 🙂 Voor men kinderen heb ik wel een helm en nu Jens met z’n nieuwe fiets experimenteerd lijkt me een gans pak nog meer toepasselijk .. .grtjs en een fijne week alvast toegewenst !

dit vind jij er van...

