Tweede Paasdag

Gisteren zijn we er voor het eerst dit jaar op uit getrokken met de fietsen op de wagen. Eerst onze beste vrienden gaan ophalen, om dan samen naar de Westhoek te tuffen. Alveringem was onze bestemming. Daar kwamen we al na de eerste meters fietsen tot de vaststelling dat er een koude wind stond, die het fietsen wellicht niet zo aangenaam zou maken als we gedacht hadden. Toch waren wij, stoere mannen, niet van plan om te “plooien”, en reden wij gewoon in ons mouwloos shirt verder, terwijl de vrouwen angstvallig hun jaquette aantrokken.
Onze fietstocht verliep hoofdzakelijk langs vlakke, landelijke wegen en door lieflijke dorpjes als Houtem, Leisele, Beauvoorde en Oeren. Ik had dan wel m’n camera bij, maar heb geen foto’s gemaakt omdat dit vervelend is voor m’n medefietsers. Daarom wat foto’s opgezocht op internet:

dorpszicht op Leisele
de Stalijzermolen in Leisele
in smulcafé 't Boeregat in Houtem hebben we 's middags een lekker maal gegeten, op het zonnige terras
het kasteel van Beauvoorde, goed verscholen tussen de dorpskernen van fusiegemeenten Vinkem en Wulveringem
luchtfoto's van het piepkleine Oeren, waar rond de kerk een militair kerkhof uit WO I ligt

Na onze fietstocht zijn we richting Ieper gereden, waar we in het prachtig gelegen Pacific Eiland nog een poosje genoten hebben van het zonnetje…

Pacific Eiland, op 5 minuutjes wandelafstand van het marktplein van Ieper. Een oase van rust en groen in de stad, een aanrader voor elke stadsbezoeker!

Daarna huiswaarts gereden, waar we bij onze vrienden nog een tijdje hebben genoten van het zonnetje in hun tuin.

Vandaag valt er weer te werken, maar vooraleer ik aan de slag ga moet ik eerst naar het opleidingscentrum van Syntra West in Roeselare. Daar wacht mij vanavond het 1e deel van de 4-delige cursus Photoshop voor gevorderden, die ik op kosten van mijn werkgever mag volgen. Van die “gevorderden” hoef je je niet veel voor te stellen hoor. Ik volgde gewoon al een beginnerscursus, en dit is het vervolg erop. Veel geknutsel met foto’s doe ik (nog) niet, maar wie weet komt dat wel… 😉

Groetjes!

Billy

16 thoughts on “Tweede Paasdag

  1. Dat klinkt ondanks de wind toch als een heerlijke Tweede Paasdag! Bedankt voor je bezoekje en je reacties bij mij. Heel erg leuk. Vooral dat je álles bekeken hebt 😉 Succes vanavond op de cursus!
    Liefs van Sanne

  2. Ja ik ben er nog, alles oke hier hoor!
    Je hebt gelijk ja, het is wat stilletjes….ik kan me er gewoon niet toe zetten een stuk voor mijn blog te tikken. En iedere keer gebeurd er wel weer iets, iets wat leuk genoeg is om op te schrijven, maar ik heb er gewoon geen zin in. Ik ben op hyves en twitter wel te vinden, soms op facebook, maar pfff geen zin in bloggen. Dusssss alles goed hoor, geen bijzonderheden we gaan gewoon door en bedankt voor je interesse!!!
    groetjes Patries

    en nu kan het zo maar zijn dat ik weer ineens begin haha

  3. Hebt ge ook de “Leute” in Oeren bezocht en de twee musea’s in Yzenberge ? Ook leuk om te zien. Mijn dochter belde ons eens op waar we waren ; Ik zei :” Bij Oeren in de leute ! En boos dat ze was 🙂

    • de Leute was helaas gesloten (had ik eigenlijk voorzien als laatste “stop”, misrekening dus. En ik had net een mooi terrasje afgeslagen…
      Die musea, daar heb ik wellicht eentje van gezien (het curiosamuseum?) maar we zijn er niet geweest. Musea interesseren mijn medefietsers meestal niet zo…

  4. Leuk zo’n mooi fietstochtje Billy! Ben benieuwd welke foto’s je ons een keer laat zien; ik maak ze zoals je weet graag tijdens het wandelen met de hond en met en van de kids in het bos, strand, duinen en ander natuur(geweld ;-))
    Veul plezier met het fotoshoppen vanaaf, super dat je werkgever deze betaalt…de mijne ziet me aankomen whahaha.
    Greetz!

  5. Oef! Wat een GROTE foto’s! Of ligt dat aan mijn computer?
    Op de fiets was het inderdaad wat frisser, hebben wij ook gemerkt (jaja) maar zo te lezen heb je weer een goedbestede dag gehad.
    Veel plezier op je cursus!

  6. wat een zalige plekje billy !!! Binnenkort kunnen jullie een eigen genietenvanhetleven of houdenvanhetleven brochure uitgeven 🙂 met vakanties in eigen land 😉 echt zalig mooi !!! en dank vr het delne , lijkt me supergezellig plekje waar jullie hebben gegeten en gelijk heb je hoor , dat je geniet zoals het hoort x

dit vind jij er van...

