Pasen

Vrijdagnamiddag en gisteren kon ik weinig genieten van het zomerse weertje. Er viel nl. hard te zwoegen bij m’n dochter en schoonzoon. Hun bestaande terras moest er aan geloven. De betegeling was los en op enkele plaatsen in stukken gebroken, zodat zij besloten om nieuwe betegeling te leggen. Maar dus moest het huidige terras uitgebroken worden. Schoonzoon, zoon en ik gingen dus vrijdagnamiddag aan de slag. Gewapend met drilboor, schop en kruiwagens. Het zweet liep van ons af.
Intussen is het achter de rug, en ligt alles klaar om de nieuwe tegels te leggen.

Op dit moment wordt alles in gereedheid gebracht om vanmiddag barbecue te houden met onze kids en hun partners. Een hele resem verse groentjes liggen al klaar om de berg vlees die vrouwlief meebracht te begeleiden. Ik heb zo’n donkerblauw vermoeden dat er morgen weer barbecue zal kunnen gehouden worden… 😉

Nog een fijne Paasdag!

Billy

23 thoughts on “Pasen

  1. Dat dacht ik gisteren ook toen ik naar het vlees keek en alle randvoedsel, maar dat viel reuze mee. Heerlijk dat het al zo vroeg in het jaar mooi weer is hé?

    Geniet van de paasdagen en de gezamenlijke bbq!

  2. Vrolijk Pasen!

    Ik heb gisteren BBQ gehouden met vriendinnen en er is inderdaad genoeg over om nog een keer te eten 😉
    Gisteren heb ik kunnen feesten en genieten maar vandaag moet ik jammer genoeg weer met mijn neus tussen de schoolboeken kruipen…

  3. Echt BBQ weer en voor jou als levensgenieter niet aan dovemansoren gezegd. Voor mij nog één dagje en dan heb ik vier dagen vrij en gaan we naar onze kleinzoon in Oisterwijk op het Brabantse land.
    Dit las ik vanmorgen op de AD sie:
    Het KNMI heeft nog nooit zo’n warme Pasen geregistreerd op thuisbasis De Bilt als dit jaar. Vanmiddag was het kwik in de Utrechtse plaats tot boven de 25 graden Celsius gestegen. Het vorige record dateert uit 1949 toen het in het paasweekeinde van 16, 17 en 18 april in de Bilt 24,5 graden werd en Nederland te maken had met vergelijkbare weersomstandigheden.

    Nog een fijne Tweede Paasdag toegewenst.
    Groetjes
    Mara

  4. Via Voetje kwam ik op jou blog terecht. Het lijkt me zwaar werk om het terras te veranderen met dit weer. Gelukkig stond er een gezellige barbecue als beloning te wachten. Mooie tweede paasdag!
    Groetjes van Sanne

  5. Hier ook een Vriendje wat hard aan het werk was in de tuin, chapeau hoor voor jullie, want het is niet niks om bij de eerste warme dagen zo hard te werken. Het lichaam is er nog niet aan gewend.

    Wij eten altijd een variant op “gebakken marinier” zoals ze dat bij de marine noemen als er vlees over is. Gewoon alles kleinsnijden, ook de groenten en met nog wat extra knoflook of ui in de wok bakken. Eventueel extra kruiden erbij en dat op een broodje of bij wat rijst of gebakken aardappels. Heerlijk!

  6. Aan de barbecue heb ik nog niet gezeten, maar wel aan de zomerse -zelfgemaakte- salades, heerlijk eej…fijn dat je zo’n vader bent, die je helpt met het terras van dochterlief!
    Wat grappig trouwens, wij zeggen hier geen donkerblauw, maar donkerbruin vermoeden ;-)), en nu weer gewerkt vannacht Billy?
    Fijne dag!

dit vind jij er van...

