Weekendverslag 8 t/m 10 april

Ik heb weer een fantastisch weekend achter de rug, waarin alweer weinig plaats was voor weblogland…excuus daarvoor!

Mijn weekend begon vrijdag al, want ik moest ’s avonds niet werken, dagje verlof opgenomen. Want onze schoonzoon had gevraagd of ik vrijdagnamiddag weer kon helpen voor zijn tuinpad, en dat kon ik natuurlijk moeilijk weigeren. ’s Avonds heeft onze dochter ons een lekker 3-gangenmaaltijd bereid. Gevolgd door een partijtje bowling op de Wii, waarin duidelijk werd dat ik in het échte sporten stukken beter ben dan in de virtuele versie… 😉

Zaterdagmorgen vroeg uit de veren, want ik had me voorgenomen om deel te nemen aan de Rit van de Gouverneur. Een fietsrally waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat, en dergelijke ritten hebben mijn voorkeur. Er waren heel wat deelnemers, een record zelfs: 4200! Waardoor een mooie cheque van om en bij de 12.000 euro kon overhandigd worden aan Eu’reka, een initiatief van de dienst Medische Oncologie en het centrum voor Sportgeneeskunde van het UZ Gent. Eu’reka is een multidisciplinair revalidatieprogramma voor mensen met en na kanker.
Tegen de middag, en met 105 km op de teller, kwam ik thuis.
In de namiddag zijn we toen met dochter en schoonzoon op pad geweest. Eerst een bezoekje gebracht aan Vanhulle, waar allerhande bouwmaterialen en tegels verkocht worden, want naast het tuinpad willen zij ook hun terras vernieuwen. En in zo’n bedrijf hebben ze volop de keuze. Daarna een blitzbezoekje gebracht aan mijn moeder in het rustoord. Zij herstelt prima en verlangt al weer naar haar appartementje.
Daarna richting sportcentrum de Treffer, waar in één van de zaaltjes door onze bierproefvereniging een pilsproeving werd georganiseerd. Terwijl de vrouwen op het terras genoten van het lekkere weertje, kregen zoonlief, schoonzoon en ik 12 pilssoorten voorgeschoteld, die we elk van een quotering dienden te voorzien. Na alle scores bijeengeteld te hebben, bleek nogmaals dat het streekproduct “Bavik” als beste uit de test kwam. Een hele opsteker voor de aanwezige brouwmeester!

Zondag was er alweer een hoogdag voor de wielerliefhebbers: Parijs-Roubaix. Zoals gewoonlijk met onze vrienden een minibusje gehuurd, en omstreeks 10u vertrokken naar de Hel van het Noorden. Op onze eerste afspraakplaats, Aulnoy-les-Valenciennes, hadden we ruimschoots de tijd om te aperitieven en onze belegde broodjes op te eten. Het was écht zomers weer, en dat maakte dat de wegen er kurkdroog bij lagen.
Na de doortocht van de renners kregen we dan ook een stofwolk te verwerken…

Daarna hebben we de renners nog op 2 andere plaatsen gezien, op onze laatste post dan ook nog op tv de laatste kilometers van de koers kunnen volgen in een plaatselijk cafeetje. Schitterend hoe Johan van Summeren de wedstrijd won, en na aankomst ook nog zijn vriendin ten huwelijk vroeg. Het wordt voor hen alvast een dag om nooit te vergeten!
Na thuiskomst hebben wij nog geruime tijd genoten van het lekkere weertje op ons terras.

Groetjes,

Billy

24 gedachtes over “Weekendverslag 8 t/m 10 april

  1. Weer een bezig bijtje geweest Billy ! Maar Bavik weer als beste pils uitgeroepen ? Men zegt dat het zo is maar Ollie krijgt Bavik langs geen kanten binnen !Geef Ollie maar een Jupke of een primuske !
    Maar iedereen zijn smaak natuurlijk en als je een proever bent zult ge wel t’ weten .Vergeet niet dat er nu een eentje achter mijn familienaam komt ! En ’t wordt tijd voor een ontmoeting niet ?

  2. Je excuus is toch niet nodig? Het leven gaat zoals het gaat.
    Virtueel sporten is net even anders dan in het echt ja, maar het is wel leuk om te doen met een gropeje.

  3. Twaalf pilssoorten maar liefst. Santé. Je zult je dorst daar wel mee gelest hebben. Zo te zien was jij het weekend helemaal in de (stof) wolken. Leuk om te lezen!

  4. Zucht Billy, jij bent niet voor niets een levensgenieter joh, heerlijk klinkt dat allemaal!
    Jammer dat het weer ons nu in de steek laat ;-(
    I.i.g. werk ze weer vannacht en een fijne avond! ~liefs~

  5. ‘Weinig plaats voor weblogland’ .. logisch met zo’n weekend! Genieten van waar je mee bezig bent, dát is het belangrijkste … en ja, daar hoort bier ook bij haha!
    😉

  6. Wielrennen is niet mijn sport, maar je verslag heb ik weer met veel plezier gelezen en dan heb jij je doel bereikt Billy. Heb je trouwens mijn verslag over de Rots der Geliefde al gelezen. Romantiek op z’n best.
    Groetjes
    Mara

dit vind jij er van...

