(on)handige harry

Onze pomp, die ons van regenwater voorziet (om meestal de wagen mee te reinigen), is al een hele tijd buiten dienst. Deze namiddag was onze vriend op bezoek, en die stelde voor om te proberen om ze op te gieten met water om ze opnieuw in werking te stellen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik draaide het ventieltje aan de bovenkant los, en goot in de opening zowat anderhalve fles water. Dan ventiel weer dicht, en stekker in het stopcontact. De pomp zoemde eerst, en begon na een tijdje te grommen, meer niet. Maar de aanhouder wint, en ik trok de stekker weer uit het stopcontact. Ventiel los, nog wat water erbij, en dan opnieuw de stekker in het stopcontact. De opening hield ik maar met m’n vinger dicht, voor het geval ik nog eens water moest opgieten. Na een tijdje grommen, kwam de pomp op druk, en ik voelde al “nattigheid” aan m’n vinger. Door de hoge druk kon ik al bijna m’n vinger niet meer op de opening houden, en je raadt het al…vinger los, en als een hogedrukfontein kwam het regenwater uit de pomp geschoten! Vlug de stekker weer uit het stopcontact, maar dit verhinderde niet dat ik er als een verzopen drenkeling uitzag, en de wasplaats waar de pomp staat in een zwembad had omgetoverd. Met vriend en vrouwlief als toeschouwer, die het bijna in hun broek deden van de lachbuien! Gelukkig werkte de pomp dus weer, en hebben we zo weer een anekdote bij om ons op feestjes of vriendenavonden mee te vermaken…

Deze namiddag ook gekeken naar de aflevering van Midsomer Murders van vorige week. Het blijft ons verbazen dat er nog steeds inwoners zijn in dat stadje, daar er iedere aflevering toch op z’n minst 3 moorden gebeuren…bizar!

Morgen begint in ons landje officieel het wielerseizoen, met de omloop Het Nieuwsblad. En ik hoop op een lekker weertje, want dan gaan we op enkele plaatsen de renners bekijken, iets wat wij samen met enkele duizenden andere Belgen zowat traditioneel doen…

Ik wens jullie een fijn weekend toe!

Liefs,

Billy

23 gedachtes over “(on)handige harry

  1. FOTO FOTO FOTO!!! Hè jammer geen foto van de ‘drenkeling’ hihi
    Enne dat van Midsomermurders vroeg ik me een tijd geleden ook al af, dat er nog mensen wonen, maar inmiddels ben ik erachter dat midsomermurder uit zo’n 5 dorpjes bestaat. Ze beginnen allemaal idd met Midsomer….;-)) dus we kunnen gelukkig nog een aantal afleveringen verwachten!
    Ik heb mezelf niet zo lang geleden The Lynley Mysteries cadeau gedaan; absoluut een aanrader!!! (Ben fan van Barbara Havers, de adjudant van het verhaal ;-)) en ik vind het ook geen straf om naar haar medespeler te kijken, Lynley ;-)).
    Fijne avond en geniet van je weekend!

  2. Die slappe lach kan ik melevendig voorstellen, leedvermaak is altijd goed hé.
    Midsumermurders, als ik kan kijk ik er ook naar, dat word een makkie voor de politie dus, als er zo weinig over blijven hebben ze de moordernaar zote pakken.:-)
    Groetjes.

  3. precies een verhaaltje vr in zo’n kortfilmtje billy loll .. maar dan gaan de apparaten ook meestal stuk .. Midsomer murders is ook zo een van die serie’s waar ik graag naar kijk , net als waking the dead … maar het is nu weer gedaan geloof ik … die laatste … grappig hoe jullie de serie bekijken met de nodige bevraging ja … gelukkig is het in het echt niet zo he !!!? Veel wielerplezier alvast !

  4. Ik zou dat nieuwe thema gewoon doen hoor Billy, het komt in drie uitvoeringen. En als je het nu mooi vind? Het is een lekker eenvoudig thema, maar wel stijlvol. Trouwens, jij en ik hadden al hetzelfde thema.

    • oh ja, da’s ook nog waar…jij nam hetzelfde thema van mij een tijdje geleden.
      Och, geen probleem hoor…thema’s genoeg, ik wacht wel nog een beetje af. Meestal wijzig ik maar 1 x per jaar… 😉
      Toch bedankt, JC!

  5. Wat heb je de gebeurtenis kleurrijk beschreven. Ik moet er om lachen terwijl ik er niet eens bij was. Maar fijn hoor! De pomp doet het weer! Je had even zo goed meteen zeep kunnen halen en gaan douchen 🙂

  6. Hahaha , Billy je krijgt een Ollie nominatie ! Ollie zou dit ook tegenkomen , zekende nat zekers !
    Midsomer is een zogezegde county in Engeland . Er zijn meer dan dertig dorpjes in de streek waarvan Causton de hoofdstad is .
    Prettige zondag nog , hopelijk wint de <racing !

  7. hi Billy
    ik heb ook zo’n pomp, en die wordt hier dagelijks gebruikt bij de wasmachine en de vaatwas, en natuurlijk om mijn wagen te wassen.
    Dat scheelt toch onmiddellijk veel, want water, is al behoorlijk kostelijk aan het worden.
    Ik kan mij al inbeelden hoe je daar stond zeg, helemaal nat. Ik heb hier al binnenpretjes hoor.
    En het vonnis is mooi meegenomen.Ik heb wel nog niets van ex gehoord en nog geen geld gezien. Hij heeft nog tijd tot dinsdag, dan wordt de deurwaarder gestuurd, en eerlijk gezegd, ik zou die niet graag aan mijn voordeur zien staan. We wachten af.
    Geniet van de koers
    groetjes

  8. Billy, ik had het eerlijk gezegd 3x in mijn broek gedaan van het lachen! Sorry hoor, maar als het mijzelf was overkomen had ik het wel 30x in mijn broek gedaan van het lachen 😉

  9. En…uit gelachen nu? Wat een toestand!
    Midsomer Murders kijken wij ook naar…maar Midsomer is een plek met verschillende dorpen hoor, niet één dorp! Midsomer dat is een gedeelte van een provincie ofzo..

  10. Haha onhandige Harry. Nee, de Belgen kunnen niet op je rekenen zoals ‘ons’ Hansje Brinker, het jongetje dat zijn vinger in de dijk stak en zo Nederland redde van een watersnoodramp.

dit vind jij er van...

