Muziekcollectie

In het kerstverlof heb ik eindelijk een werkje kunnen doen dat al een hele tijd op mijn “lijstje” stond: een overzicht maken van mijn volledige muziekcollectie. Het betreft enkel de cd’s die ik bezit, elpees heb ik ook nog wel maar die beluister ik nog maar weinig. De meeste cd’s uit mijn collectie zijn origineel, enkele heb ik ook legaal gedownload van iTunes en gebrand, en dan nog een paar die ik schaamteloos heb gekopieerd.

Ik heb dit overzichtje gemaakt via Google docs, wat het voordeel biedt dat je dit kan delen via internet. Wie dus geรฏnteresseerd is wat ik zoal in mijn collectie heb (zo groot is die nu ook weer niet hoor), kan dit hier bekijken. En mocht een album je interesseren, en je wil het ook wel in je bezit, dan valt wel iets te regelen. Daarvoor volstaat een simpel mailtje… ๐Ÿ˜‰

Muzikale groeten,

Billy

โ™ฅ

19 thoughts on “Muziekcollectie

  1. Waar kerst al niet goed voor is, ik heb het tegenovergestelde gedaan en al mijn CD’s in iTUNES gezet, tussen mijn iTUNES store aankopen. Dus ik heb nu alles op de Macmini staan en kan het via de stereo afluisteren.Heerlijk om play-lists te maken van favo nummers en van genres en dan eindeloos luisteren.

  2. Top idee Billy! Ik heb er echt veel (in mijn vroegere leven was ik getrouwd met een servicemonteur bij EMI; die kon voor 5 gulden toen nog een hele cd meenemen…..dus je snapt dat ik er nogal wat heb hihi). Maar het is idd een goed id om dit eens op papier te zetten!
    Ik ben zeer zeker benieuwd wat je zoal hebt naast U2 en Traffic ;-)).
    Ik heb er heel veel van Broes en Bon Jovi…van andere artiesten vooral ‘the Best of cd’s’ zeg maar. Ook van U2 die twee verzamelscd’s tot 2000….;-)
    Fijne avondn nog en enjoy the music!
    ~Bettje~

  3. Heb even zitten waaieren er zijn een aantal cd’s die we samen in de kast hebben, en een aantal waar jij voor ligt, jij hebt Rob de Nijs in de kast staan, hahaha ik nog niet eens ๐Ÿ˜‰ Maar dat komt wel ooit! ๐Ÿ˜€ Heb hem wel op de pc namelijk .

    En het is een bescheiden collectie inderdaad, als ik alleen al mijn Madonna, George Michael, Robbie Williams en Loreena McKennit en Venice tel dan uhhhhhh zit ik er dik tegenaan denk ik zo ๐Ÿ˜‰ Het aantal van jouw lijst ๐Ÿ˜€

    XXX

  4. Als ik dat moet doen ben ik nog wel even zoet. Ik draai nog wel af en toe een langspeelplaat. Dat klinkt gewoon geweldig. Het meeste wat ik heb is ook origineel, of gedownload via de site van de artiest. Zoals Radiohead bijvoorbeeld

  5. wij hebben alle cd’s in een excelbestandje gezet… was ook een heel karwei, maar indd wel de moeite waard dat je zaken terug kunt vinden…

    fijn weekeind,

    kussssssssss

  6. Als trouwe lezer weet ik natuurlijk dat muziek je grote passie is. Heerlijk om in je vakantie zo met je hobby bezig te kunnen zijn. Al ligt mijn interesse meer op het gebied van munten, mineralen en stamboom, weet ik als geen ander hoe dat voelt. Wens jou en An een mooi weekend.

  7. Goed idee Billy! Al denk ik dat ik alles eens op iTunes zal zetten.
    Deep Purple daar wil ik nog wel eens iets van hebben. Ik heb een versie van Jesus Christ Superstar waar Ian Gillan op een geweldige manier de rol van Jesus vertolkt, wat kan die man uithalen, geweldig!
    groetjes en een fijn weekend!
    Elmar

  8. dag Billy
    Mijn ex werkt ook in de extrusie in Balta te St. Eloois vijve, misschien werk jij daar ook, maar hij doet de weekendploeg.
    En zal dan eens uw muzieklijst bekijken. Ik heb niet veel cd’s en veel speel ik die ook niet, ik luister meestal naar de radio
    nog een heel fijne werkweek
    groetjes

  9. handig zo’n googledoch !!! en hehehe k’ga eens nieuwschierig gaan luisteren naar een aantal songs , thanks for sharing en nog een fijne week billy !!

  10. erg leuk dit, misschien ga ik dat ook wel doen…ik heb wel iets meer cd’s, vooral meer van dezelfde artiest zeg maar.
    Onze smaak komt erg overeen maar dat wisten we al ๐Ÿ˜‰
    Madness vind ik ook geweldig, daar wordt je blij van!

dit vind jij er van...

