Suikeroom

Gisteren stond in het teken van “nieuwjaren”. Traditioneel een bezoek gebracht aan mijn suikeroom, de broer van mijn moeder. En zijn vrouw. Zij is al de 80 voorbij, hij nog net niet. Een genot om hen bezig te zien. Als oom overvloedig vertelt over zijn belevenissen, kan tante zich soms niet inhouden om zich te moeien. En dan vraagt oom “ga jij verder vertellen?”, waarop tante wijselijk haar mond houdt. Al even traditioneel is het sterke kopje koffie, het half om half “druppelke” (half Elixir d’ Anvers, half jenever), een overvloed aan koekjes en snoepjes en als slot nog een lekker biertje. Kroon op de taart is het envelopje dat met veel liefde overhandigd wordt, en dat elk jaar in januari een compensatie vormt voor de dure decembermaand…

Liefs,

Billy

♥

17 thoughts on “Suikeroom

  1. ik had er vroeger ook 1, zo’n suikeroom…. hij is al een jaartje of 7 overleden en ik ben blij dat ik hem altijd trouw bezocht ook… als je dan na zijn overlijden hoort hoe blij hij daar altijd mee was… goed gevoel is dat… met of zonder envelopjes….

  2. Ik lees dit al jaar na jaar, hahaha, en echt Billy… er is amper tijd om vaker bij suikeroom en tante langs te gaan?

    Dat zou ik doen 😉

    Nee, ik weet, jullie genieten er dan ook echt van!

    XXX

    • ik zie m’n oom af en toe bij m’n moeder, en ook op andere tijdstippen van het jaar worden zij met een bezoekje vereerd. Maar het zijn al oudere mensen, en zij worden ook graag een poosje met rust gelaten… 😉

  3. Geweldig zo’n suikeroom en tante! Helaas heb ik er nooit eentje gehad, en dan gaat het me niet om de suiker maar om de mensen!
    Hoewel een meevallertje na de dure decembermaand wel meegenomen is natuurlijk! 😉
    groetjes,
    Elmar

dit vind jij er van...

