Gerry Rafferty – Baker Street

Oef, mijn eerste werknachtje zit er op. Het viel beter mee dan ik oorspronkelijk gedacht had.

Toen ik vanmorgen naar huis reed, hoorde ik op de radio dat Gerry Rafferty overleden was. Hij stierf aan een leverziekte als gevolg van zijn jarenlange alcoholverslaving.
Gerry Rafferty was de zanger van Stealers Wheel, de band die met “Stuck in the middle with you” een wereldhit scoorde, en ook nu nog daarmee tot de klassiekers hoort.
Toen Rafferty besloot om solo verder te gaan, kreeg hij nog meer succes. Deze hit, Baker Street, werd zijn grootste. Het album waar dit liedje op stond, “City to City” werd een écht succesnummer en haalde wekenlang de top van de hitparades. Niet verwonderlijk dus dat dit album ook in mijn bezit is… 😉

Groetjes,

Billy

15 gedachtes over “Gerry Rafferty – Baker Street

  1. Jammer dat er weer een legende is heengegaan. Bakerstreet was wel een van zijn bekendste nummers denk ik. Zijn muziekstijl spreekt mij erg aan.

  2. Ha, we waren zéker beiden fan. Niet zo toevallig dat we er (als generatiegenoten) allebei een logje aan hebben gewijd.
    En we hebben ook nog precies dezelfde clip geplaatst 🙂

  3. Om te beginnen Billy: fijn dat het meeviel!
    las het ook vandaag het overlijden van deze Schotse artiest, en hoewel ik niets met zijn muziek heb, is 63 jaar natuurlijk veel te jong om te overlijden. Ergens niet verwonderlijk door overmatig drankgebruik/-misbruik en dan sterven aan leverproblemen….
    RIP ‘Bakerstreet’ Gary Lafferty !
    Greetz,
    Bettje

  4. Lekker in gehoor liggende muziek.
    Ja, veel artiesten gaan te vroeg heen.
    Alleen laat ook deze artiest mooie muziek achter.
    Hij en zijn muziek niet te vergeten.
    Muzikale groet uit Amsterdam-ZuidOost

  5. Goeiemorgen Billy. Ik had nog niet van zijn overlijden gehoord. Het wereldnieuws is hier een beetje ondergesneeuwd door de berichtgeving rond de brand bij Moerdijk. Ik kende deze artiest overigens alleen van naam. Maar dat heb ik met veel artiesten en celebs.

  6. Aan dit nummer heb ik heerlijke herinneringen .. daarom blijven dingen ook tijdloos en blijft deze mooie mens eeuwig verder leven .. jammer dat ie hing heen dat dan wel weer … die andere nummers ken ik niet , ben nu wel es benieuwd … groetjes en fijn wk

  7. dag BIlly
    en de zanger van Boney M; is ook overleden. Ja, het moet allemaal niet lang duren, daarom genieten van iedere dag.
    Denk dat jij nu wel naar het BK veldrijden zit te kijken, of ben je zelf gaan fietsen.
    Ik wens je een fijne werkweek toe, en ik ben blij dat ik weer aan de slag kan
    groetjes

dit vind jij er van...

