Into the Wild

Deze namiddag hebben we een film bekeken. Een dikke week geleden had Bettje die als tv-filmtip op haar log geplaatst, en naar aanleiding daarvan hadden we die opgenomen. En daar hebben we dus vandaag naar gekeken.

Into the Wild

Het gaat om “Into the Wild”, de verfilming van een waar gebeurd verhaal: In 1990 wuifde de pas afgestudeerde Christopher McCandless zijn comfortabele leventje adieu: hij verbrandde zijn rijbewijs, schonk zijn spaargeld aan Oxfam, schafte zich een boek over eetbare planten aan, doopte zichzelf om tot Alexander Supertramp (tramp=zwerver), en begon een lange trektocht die hem gestaag richting Alaska voerde. Onderweg sloot McCandless vele tijdelijke vriendschappen, en op sommige mensen (een landbouwer, een hippiekoppel, een oude weduwnaar) oefende hij op de één of andere manier een heilzame invloed uit – alsof hij onderweg twinkelende lichtstraaltjes rondstrooide.

Ik moet zeggen dat ik af en toe problemen had om een traantje te bedwingen (ik ben dan ook een gevoelige ziel op dat gebied), en ik heb me de 148 minuten die de film duurt geen seconde verveeld. Ook de uitstekende muziek (o.a. van Eddie Vedder, de zanger van Pearl Jam) en de indrukwekkende beelden van de prachtige natuur, maken dit voor mij een topfilm.
Beslist een aanrader. Klik op de afbeelding voor de trailer.
Wie hem alsnog op tv wil bekijken, de film wordt morgenavond (woensdag 29 december) om 20:40 uur op Canvas uitgezonden!

Groetjes!

Billy

19 gedachtes over “Into the Wild

  1. Ik was al eerder getipt over deze film en het is inderdaad een prachtfilm!! Wie weet ga ik hem nog een keertje kijken, maar dan van DVD, zonder irritante reclames 🙂

  2. Yep yep een superfilm ;-), hoofdrolspeler Emile Hirsch speelt echt de sterren van de hemel (maar ook de oude man -rol van Hal Holbrook vind ik klasse) – en de muziek idd van Eddie Vedder pas perfect bij de sfeer van de film….zucht…wat issie mooi eej ;-)). Regie is overigens van Sean Penn…!
    Greetz! (en ik zet nog “Guaranteed” van Eddie Vedder op ;-))

  3. Ik lees dit zowaar op TIJD en dit ga ik zeker onthouden! Al is het wel kiezen dan, Top 2000 radio of de film 😉 Opnemen kan ik niet, de apparatuur is er allang niet meer namelijk :O

    XXX

  4. ik ken hem, en ook ik heb zitten sniffen… en mijn Lief ook.. dus je bent niet de enige man…

    indd aanrader en een topper….

    heel fijne Oud & Nieuw….

    xxx, h

  5. Dag Billy,

    hoe lang is dat niet geleden !
    ik lees dat alles goed met jullie gaat
    met mij ook hoor !

    ik wens jullie een leuk jaaruiteinde, een nog leuker en gezond 2011 en vooral,…warme voetjes

    groetjes
    Rietje

  6. Ik heb hem gisteren gezien op canvas. Idd een aanrader, prachtige natuur, mooie muziek en het interessante is dat de film best boeiend is ook al zijn er weinig conversaties in de film.

    Het spijtige ivm het einde van de film: als die jongen een goede kaart op zak had gehad dan had hij geweten dat er enkele mijl verderop een oversteekplaats voor de rivier is…

  7. ik had de film graag gezien,maar het is er helaas nog niet van gekomen.
    Wens jou en An een fijne jaarwisseling toe en dat 2011 jullie mag brengen waar je op hoopt in goede gezondheid en liefde;)
    liefs van mij…;)

  8. Geen enkel probleem om een traantje van emotie weg te pinken bij een mooie film. Gebeurt ons ook wel eens.
    Wij gaan naar een Oud & Nieuw INDO Rock party in Den Haag. Blijven slapen in een hotel en kunnen dan zowel vandaag als morgen bij 90 jarige (schoon)moeder (die woont in Rijswijk) langs gaan om haar een Gelukkig Nieuwjaar toe te wensen.

    Wij wensen jou een fijne jaarwisseling en alvast een goed begin.
    Hasta año proximo.
    Albert & Mara

dit vind jij er van...

