Klaar voor Kerst

Zo, de boodschappen zijn achter de rug. De meeste spullen zijn nu in huis om er morgenavond een lekkere maaltijd van te maken. Dan ontvangen wij m’n broer en zijn vrouw, en onze kids en hun partner. Die schotelen m’n vrouw en ik een zelfbereid menu voor. Eigenlijk hadden we al een volledig menu samengesteld, toen we op maandagavond naar “Dagelijkse kost” keken op “EĆ©n“. En toen kwamen we tot het besluit om het menu dat Jeroen Meus ons voorstelde ook daadwerkelijk eens uit te proberen. Jeroen Meus maakt eenvoudige gerechten klaar, er is een boodschappenlijstje te vinden op de site van “Dagelijkse kost“, en je kan ook nog ’s naar alle uitzendingen kijken, waarin hij alle delen van het menu klaarmaakt. Maandag waren er hapjes te zien, dinsdag een voorgerechtje, gisteren een soep, en vandaag volgt nog het hoofdgerecht.

Eigenlijk kan het dus niet stuk!

Nu maar afwachten of het ook nog gaat smaken…

Fijne Kerst iedereen!!!

Billy

ā™„

18 thoughts on “Klaar voor Kerst

  1. Als je weet wat je wil koken ben je al een heel end, ik heb gelukkig ook alles bij elkaar, nu morgen alvast voorbereiden dan gaat het wel weer lukken. Fijne dagen Billy.
    Groetjes.

  2. Hier ook alles in huis. We doen niet zo gek overigs. Ik verzoek daar elk jaar om, en nu wilde iedereen een keer mijn zin doen šŸ˜€
    Mijn kerstkaart voor jou staat morgen op mijn log. Dat je het weet šŸ˜†

    HEle fijne dagen voor jullie

  3. Mmmm, dat zal zeker smaken! Ze zien er heerlijk uit, die gerechten.
    Morgenavond eten wij ook met het hele gezin (kinderen en ‘schoon’kinderen), we hebben al bijna alles in huis maar er moeten nog wat bestellinkjes worden opgehaald morgen.
    Heel veel plezier en hele gezellige dagen gewenst!!

  4. Ollie en Tv wensen jullie allen een lekkere kerst , en ja zelfs de simpelste dingen smaken !
    We hebben ook alles in huis ,vanaf morgenochtend zal TV en Ollie in de keuken hun talenten tonen ! maar we hebben een probleem ; TV wil kikkerbillen serveren , maar dat mag als Ollie er NIET bij is.

  5. Ik heb voor ene keer ook een menu van het web overgeschreven … met een beetje meer indegrieten en kruiden ..Zo . das beter … hier brengt iedereen wat mee , elk z’n deel šŸ™‚ Ik ga laters die gerechtjes eens bekijken , nu moet ik er straks ook in gaan vliegen en nog een paar dingen halen . Ben ervan overtuigd dat het gaat smaken billy, heel veel warmte en plezier !!! xxx

  6. hahaha dat klinkt als de Allerhande die de AH hier elke maand uitgeeft maar het kerstnummer is HOT nog steeds, omdat de recepten simpel zijn toch bijzonder en altijd lukken šŸ˜‰

    Ik wens jullie hele fijne dag toe met heel veel liefde, humor, licht en kracht!

    XXX

  7. HĆ© Billy!
    Fijn dat ook jij Jeroen Meus’ kooktalent apprecieert!!!
    Ook ik was van plan een deel van zijn menu met oudejaar klaar te maken!
    Ik kijk al uit naar je verslagje over hoe lekker het is geworden…
    Maar ‘k ben er zeker van dat je het er goed zal vanaf gebracht hebben !!!
    Lieve kerstgroetjes !!! Geniet van de gezellige eindejaarstijd!

  8. Dag Billy
    Wel ik vond het gezellig met zijn 6 ipv die hele bende met Kerst. Voor het eerst in jaren, heb ik ook eens kunnen genieten van de hapjes en de kalkoen en had geen stress. Denk dat het voor herhaling vatbaar is.
    En heb het menu gezien, ik heb die pizza’s gemaakt en smaakten heerlijk.
    Wens je nog een fijne kerst toe en een happy new year
    groetjes

dit vind jij er van...

