Een lach en een traan

Gisteren ben ik dus met mijn rechterhand en toeverlaat op technisch gebied R., en enkele leden van directie en personeelsdienst gaan eten. Eethuis Pieter bleek een hele aangename ontdekking. Heel gezellig interieur, en het eten was héél lekker! Ik had als voorgerecht een slaatje met roodbaars en gebrande paprika’s, als hoofdgerecht gebakken tonijn en als nagerecht chocolade panna cotta met schuim van Batida de Coco en ananas tartaar. Reken maar dat het even goed smaakte als het klinkt! Na een kopje koffie keerden wij terug naar het bedrijf, waar al snel enkele collega’s ons vervoegden om R. uit te zwaaien. Met een hele keuze aan drankjes en hapjes, een door mij gemaakte toespraak en veel opgehaalde anekdotes, werd de avond volgemaakt.

Vandaag was er in de namiddag een kerkdienst voor onze collega die enkele weken geleden besloten had om uit dit leven te stappen. Het was een hele mooie dienst, waarbij enkele medewerkers een tekstje voorlazen, en enkele hele mooie passende muziekstukjes werden afgespeeld. Waaronder het nummer “Testament” van Bram Vermeulen. Wat begrijpelijkerwijs heel wat traantjes teweeg bracht bij de familie…

Achteraf was iedereen erg onder de indruk ervan, en bij een kopje koffie werd er nog een tijdje nagepraat.

Na het afscheid nemen zijn wij nog ’s bij onze zoon en zijn vriendin langsgeweest, en nu kan ik genieten van m’n (welverdiende) vakantie thuis…

Groetjes!

Billy

14 thoughts on “Een lach en een traan

  1. Het leven zit vol tegenstellingen maar het hoort er allemaal bij, de leuke en de minder leuke dingen, de hoogte- en dieptepunten. Fijn dat het een mooie dienst was voor je collega. Ik wens zijn nabestaanden veel sterkte!

    Fijne vakantie Billy!

  2. Moeilijke momenten, afgewisseld met de mooie dingen des levens… Zo is het. Het filmpje zie ik niet. Testament van Bram Vermeulen ken ik, mooi nummer…
    Fijne vakantie, geniet ervan!!

  3. Tegenvallers en gelukstreffers liggen soms naast elkaar.
    Terecht heeft Bram Vermeulen het over de herinneringen en gevoelens die blijven.
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost.
    PS1: Fijne vakantie!

  4. Dit is een ander testament dan ik dacht, heb het geluisterd en het vreemde is, het komt ook binnen bij mij, maar ja, alleen ik weet dat er een goede vriend van de familie in de afgelopen week rustig is ingeslapen en dinsdag gecremeerd zal worden…. mijn ouders zullen er bij zijn in elk geval.

    XXX

  5. Inderdaad een lach en een traan Billy, van het ene uiterste naar het ander…mooi wat jullie voor je collega deden….en nu heerlijk ontspannen genieten van je welverdiende kerstbreak!
    -liefs Bettje~

  6. Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Het zijn tegenstellingen die het leven brengt. Over die ananas tartaar ben ik lichtelijk verbaast. Maar ik ben er wel van overtuigd dat dat toetje overheerlijk moet zijn geweest.
    Wat heb je trouwens een goed geheugen.

    • die ananas tartaar was héél lekker, én gezond bovendien!
      De tekst van het menu heb ik gewoon gekopieerd van op de site van het restaurant. Zó goed is mijn geheugen!!! 😉

dit vind jij er van...

