Winters wandelen

We zaten gisteren lekker thuis, genietend van de warmte in huis. Ik aan het uitvlooien hoe ik m’n vriendenlijstje op m’n nieuw log hier kon plaatsen (intussen nog in opbouw), en vrouwlief de reclamefolders en -kranten aan het doorpluizen. Toen kwam zij met het (gekke) idee: “Heb je geen zin om ’s een wandeling te maken?”  Nu is wandelen, naast fietsen, ook één van die dingen die ik heel graag,  maar ook nog te weinig doe. Dus waren we enkele minuten later, flink ingeduffeld op weg. Ook al bleek dat idee écht wel gek, want de gure wind maakte van m’n oren ijspegels (een muts was ik domweg vergeten). Dan maar m’n sjaal rond mijn hoofd gewikkeld. Het moet nogal een zicht geweest zijn, wij twee…nog een geluk dat niemand op het idee kwam om de politie op te bellen omdat er 2 verdachten in hun buurt dwaalden…

Ik had (voor een keertje) ook aan m’n camera gedacht, en maakte enkele plaatjes van de omgeving…

sneeuwlaag bedekt de landbouwgronden
de gloed van de ondergaande zon, op de achtergrond zie je de stenen molen "Ter Geest en te Zande"
van de geoogste maïs blijven nog restjes stengel uitsteken, mooi in het gelid
we komen ook voorbij een (privé) vijver, de ondergaande zon piept tussen de bomen

Daarna zijn we nog bij onze vrienden langs geweest. Soep hadden ze niet meer, dan maar een lekker bruin biertje gedronken…  😉

Groetjes,

Billy

21 gedachtes over “Winters wandelen

  1. Nou he, wat was het koud! dapper hoor om dan toch te gaan wandelen. Maar er was dan ook genoeg moois te zien. Jammer dat het kopje soep in de soep liet. Maar een biertje is natuurlijk ook niet te versmaden.

  2. eej..wat een winters tafereeltje op je blog met die sneeuwvlokken..leuk!
    fijn dat ik op dit blog kan reageren,want het lukte op je vorige écht niet.
    ziet er mooi uit allemaal;)
    hele mooie foto,s ook;)
    liefs van mij…;)

  3. Heb je gevonden ; proficiat met uw nieuwe log ! Er bestaat een verzameld werk van Alan Parsons project , maar ” The turn of the friendly card ” is wel een van de beste !

  4. hey Billy… net als ik dus overgestapt naar WordPress…. als jij hebt uitgevonden hoe je je oude log kunt importeren stuur mij dan ff een mailtje met uitleg… want dat wil ik tzt ook wel…

    lekker toch, een lange wandeling.. genieten wij ook altijd van…

    knufffffffffffffffffffffffffff

  5. Hey Billy wat een mooi nieuw weblog! Leuk ook met die sneuwvlokjes. Dat was dus een lekkere frisse wandeling. Mooie winteropnames heb je gemaakt Billy! Jullie wonen daar mooi.
    Groetjes, Mar

  6. Ha Billy, weg uit weblogland zie ik. Het zal er zonder jou niet meer hetzelfde zijn. Voorlopig heb ik de energie nog niet over om me erin te verdiepen hoe het op ’n ander plekje zou kunnen zijn. Maar ik heb wel weer energie over om zo nu en dan weer eens te komen bloggen én lezen bij anderen. Bij deze dus jouw nieuwe plekje bewonderd. Ziet er mooi uit!!
    En de wandeling……bourgondisch genieten. Ik kan je niet anders 😉

  7. Vooral die derde foto sprak mij erg aan. Omdat onze kleinzoon in Brabant woont komen wij regelmatig in het zuiden van Nederland. Als het mais geoogst is, is het landschap veel aangenamer om te bekijken. Voel jij dat ook zo.
    Saludos
    Mara

  8. Wat ik alleen jammer vind dat je niet even een voorbeeld kan bekijken van datgene dat je van plan bent om te gaan plaatsen. Weet jij hier soms een oplossing voor? Ik verneem het graag van je. Desnoods via de mail.
    Adios Billy
    Saludos
    Mara

  9. Wat dapper om er met die weer uit te gaan. Brrrr wat zullen jullie het koud hebben gehad. Haha zeker omdat je je muts was vergeten, ik had het wel willen zien, jij als ingepakt geboefte over straat 🙂 . Zelfs op je blog sneeuwt het, maar dat vind ik wel leuk!!! nog een fijn weekend!!

  10. Ik krijg het alleen al koud van sneeuw als ik het zie. Gistermiddag zijn een maatje van mij en ik wezen shoppen, in de sneeuw. Koude, natte voeten maar wel gezellig!! Mooi foto’s, het heeft toch wel iets dat witte laagje… Hier is de sneeuw aan het wegsmelten gelukkig…

  11. Dag Billy
    jij bent de eerste die ik ken die bij WordPress bent, ik wens je hier veel succes met uw logje, en ik zal vast en zekers nog iedere week eens komen piepen.
    Ik heb ook genoten van de sneeuw, en de koude, jammer dat alles weg is, maar misschien hebben we volgende week terug sneeuw.
    wens je nog een heel fijne week
    groetjes

dit vind jij er van...

