Groener gras?

Ik log nu al een dikke 6 jaar, en heb al heel wat loggers de revue zien passeren. Sommigen geven er na een tijdje de brui aan. En heel soms komen die terug met een ander log.

In al die tijd ben ik een die-hard web-log.nl-aanhanger gebleven. Bij iedere update van hun software zijn er wel loggers die afhaken, of elders een log beginnen. Omdat het daar makkelijker werkt, meer mogelijkheden biedt,…enz. Sinds de laatste update zijn er naar mijn gevoel een record aantal "vluchters". Op deze manier kom je ook met andere weblogsites in contact, en merk je duidelijke verschillen in aanpak. Ook ik heb een tijdje geprobeerd met punt.nl, maar dat vond ik geen succes.
Wat mij wél enorm bevalt, zijn de weblogs die met wordpress.com gemaakt zijn. Daarom ben ik sinds gisteren aan het experimenteren met een nieuw log daar. Voorlopig is dat nog ontoegankelijk, omdat ik alle mogelijkheden wil bekijken.

Wat me het meeste tegenhoudt om over te schakelen, is de webloggeschiedenis die ik hier achterlaat. WordPress biedt de mogelijkheid om je oude weblog te importeren, maar dat lijkt niet te lukken voor het mijne. En zomaar al je favoriete muziek, en je persoonlijke en ook intieme logs achterlaten, valt me zwaar.

Wat ik dus ga doen staat nog niet vast. Ik zie wel…

Groetjes!

Billy

♥

23 gedachtes over “Groener gras?

  1. Bravo Billy!! Eindelijk naar WordPress?? 🙂
    Voor het importeren moet je eerst een backup maken van je webstreepjelog en die kan je volgens mij probleemloos in je WordPress schieten.
    Zelf ben ik al jaren fan van WordPress, ik heb dan een eigen domein waarop ik het draai, maar WordPress.com is naar mijn mening ook beter uitgerust dan webstreepjelog.
    Goh, ik ben nu al nieuwsgierig!! Mocht ik je kunnen helpen, mail me dan?

  2. Goeie keuze Billy , maar blogger laat me nog niet in de steek ! Dus moet Ollie nog niet weggaan he heb een ongeloofelijke toer moeten maken om op uw blog te komen . Laat weten als je veranderd hé ! grt Ollie

  3. Oké Billy, het lijkt me geen onverstandige keus. Trouwens vraag ik me af waarom je dan dit weblog op zou heffen? Het oude van mij blijft ook gewoon lekker waar het is en als ze je verplichten het te gebruiken dan plaats je van tijd tot tijd toch een copie van je nieuwe weblog op je oude. Gr. J@n.

  4. Tegek Billy!! En je hebt meteen een mooi theme gevonden zeg! Super, past echt bij jou. Ik snap wel wat je bedoeld. Ik heb namelijk ook een weblog bij weblog, daar ben ik begonnen met bloggen en ook heb ik een punt blog maar dat bevoel helemaal niet. Ik heb allebei de blogs nog steeds om die reden die jij noemt. Dus afstand ervan heb ik ook nooit gekund en kan dat ook natuurlijk. Ik wens je heel veel plezier met wordpress maar ik weet zeker dat je dat bevalt. Verder nog even over mijn Harry. Hij is mijn man en maatje voor meer dan 20 jaar en samen hebben wij twee zoons van 20 en 22 jaar. Nicky en Donny. Ik snap wel dat je het vraagt want ik schrijf nooit over mijn gezin. Ik hou ze altijd een beetje uit de blogluwte om het maar zo te noemen en eigenlijk schrijf ik heel weinig over mijn prive, behalve mijn vader zo nu en dan.Maar ja, nu dit is gebeurd..

  5. Het ziet er prachtig uit! Ik ben nog steeds tevreden met web-log.nl. Maar ik ben ook nog maar 2 jaartjes bezig. Wie weet wat de toekomst brengt…. Ik zal je ook op de nieuwe locatie trouw bezoeken.

dit vind jij er van...

