Weekendverslag 20 & 21 november

Afgelopen weekend zijn wij weinig thuis geweest.

Zaterdagnamiddag zijn we met onze dochter en haar man naar het "Salon des vins des Vignerons Indépendants" geweest in Rijsel. Zoals gewoonlijk (het was al onze 4e keer dat we dit salon bezoeken) waren er heel veel bezoekers, en aan sommige standjes is het dan ook drummen geblazen. Toch hebben we veel wijnen kunnen proeven. En hebben we ook een voorraadje wijn aangekocht die bij de eindejaarsfeesten beslist niet zullen misstaan…

's Avonds speelde onze favoriete voetbalploeg in Oudenaarde tegen de plaatselijke ploeg. Oudenaarde wil al jaren een klasse hoger spelen, maar het lukt maar niet. Te oordelen naar wat we zaterdagavond van hen zagen, vrees ik dat het ook dit jaar niet zal lukken. OK, in de eerste helft hebben ze heel wat kansen versierd, maar ook evenveel keer de nek omgewrongen. Het lukte hen slechts 1 keer om de netten te doen trillen. De tweede helft waren ze helemaal niet imposant. Toch slaagden ze er nog in blessuretijd in om nog een tweede doelpunt te maken, nadat onze jongens een strafschop hadden gemist. Jammerlijk verlies dus voor onze ploeg, werd uiteindelijk 2-0.

Zondagmorgen werden we omstreeks 9u30 bij schoonzus verwacht, om samen naar de horecabeurs te gaan in Gent. Deze beurs richt zich voornamelijk naar de vakmensen uit de horecawereld, maar ook voor de gewone bezoekers viel er heel wat te zien en te proeven. Heerlijke hapjes en dito drankjes, die wij ons heel gewillig lieten serveren. De vriend van schoonzus had enkele professionele afspraken, en die tijd gebruikten wij om onze ogen en vooral onze smaakpapillen de kost te geven…

Na het sluitingsuur van de beurs zijn we nog samen gaan eten naar restaurant "Paspartoe", een waardige afsluiter van een weekend dat vooral gericht was op gastronomie.

Groetjes,

Billy

21 gedachtes over “Weekendverslag 20 & 21 november

  1. dag billy, dank je wel voor je bezoek aan mijn weblog.
    ik zal hier eens regelmatig komen kijken wat jij zoal meemaakt in het leven.
    de kleurtjes doen een beetje pijn aan mijn ogen, maar het is rood en rood mag je niet verloochenen hé:-)
    groetjes

  2. ik maak het één en ander mee, voor ons is dat gewoon…voor velen ongewoon… 😉
    Normaal gezien wijzig ik zowat elk jaar m’n layout, maar deze keer ben ik er al enkele maanden te laat mee. Komt in orde!
    Bedankt voor je tegenbezoek!

  3. Culinair, culinair! Daarom vindt ik je weekendverslagjes altijd zo leuk om te lezen. Het nadeel is dat ik er altijd zo’n trek van krijg 😉
    Jij bent een mazzelaar dat je niet op je lijn hoeft te leten. Maar arm vrouwtjelief dat voor haar niet hetzelfde geldt;-)

  4. Je weet als geen ander v het leven te genieten en fijnproeven , je geniet zelfs mee als lezer 🙂 paspartoe ken ik .. en volgens mij waren jullie vorig jaar ook op die wijnbeurs ? Groetjes en een mooie week x

  5. Hahaha…het was weer een snoepweekend dus! Lekker om zo te struinen en dan van alles te proeven….denk je om de lijn? ;- p
    Jammer dat je club verloren heeft, maar ja je kan niet alles hebben he?
    Fijne dag verder!

dit vind jij er van...

